Amaç ve Kapsam
179
09:13
26.12.2024

Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, Fen Bilimleri, Matematik, Eğitim Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar alanlarındaki nitelikli bilimsel çalışmaları desteklemeyi ve bu çalışmaları ulusal ve uluslararası bilim dünyasına kazandırmayı amaçlayan hakemli bir akademik dergidir. Belirlenen alanlarda yenilikçi yaklaşımları teşvik eden dergimiz, küresel gelişmeleri yakından takip ederek bilimsel çalışmaların yaygınlaşmasına ve bölgesel, ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerine entegrasyonuna katkı sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, eğitim ve bilim dünyasında karşılaşılan sorunlara bilimsel temelli çözüm önerileri sunarak bu alanlara değerli katkılar sunmayı amaçlamaktadır.

Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, ortaöğretim, yükseköğretim ve lisansüstü düzeyindeki öğrenciler ile danışmanlarının bilimsel, etik ve akademik standartlara uygun çalışmalar sunmasını hedeflemektedir. Dergimize kabul edilen çalışmaların, öğrencilerin danışmanlarıyla birlikte yürüttükleri ortak araştırmalara dayanması öncelikli bir kriterdir. Bu yaklaşım, öğrencilerin akademik araştırma süreçlerinde danışman rehberliğinde nitelikli ve özgün katkılar sağlamalarını teşvik etmektedir. Dergimiz, özgün ve yüksek nitelikli araştırmaların yayımlanmasına öncülük ederek genç araştırmacılara fikirlerini bilim dünyasıyla paylaşma ve kendilerini ifade etme fırsatı sunmaktadır. Bu kapsamda, bireylerin yaşam boyu öğrenme süreçlerine ve mesleki gelişimlerine değerli katkılar sunmayı amaçlamaktadır.

Bu bağlamda, dergimiz, Fen Bilimleri, Matematik, Eğitim Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar gibi farklı disiplinlerde öğrencilerin danışman rehberliğinde gerçekleştirdikleri araştırmaları desteklemektedir. Bilimsel ve sanatsal üretimi bir araya getirerek disiplinlerarası bir yaklaşımla katkı sunmayı amaçlayan dergimiz, bu süreçte genç bilim insanlarının, Güzel Sanatlar alanında çalışan araştırmacıların ve danışmanlarının özgün literatür derlemelerini (yayınlanacak makalelerin en fazla %25'ini kapsar), araştırma makalelerini ve uygulamalı çalışmalarını değerlendirmeye almaktadır. Böylece, bilim ve sanat alanlarına değerli katkılar sunmayı hedeflemektedir.

Ayrıca, Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, açık erişim politikasını benimseyerek yayımladığı içerikleri ücretsiz olarak erişime sunmaktadır. Tüm makaleler, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı ile yayımlanmakta ve bilginin küresel ölçekte paylaşımını desteklemek amacıyla akademik çevrelerle paylaşılmaktadır.

Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, aşağıdaki türdeki çalışmaları kapsam dışı değerlendirmektedir:

-Kitap analizi veya ders kitabı içeren çalışmalar.

-Tek bir değişkenin etkisini araştıran, kapsamlı analiz içermeyen çalışmalar.

-Sadece bir veri toplama aracıyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (örneğin, yalnızca demografik değişkenlere dayalı analizler veya yalnızca görüşme ya da ölçek kullanımına dayalı çalışmalar).

-Katılımcıların yalnızca görüşlerini temel alarak sonuçlara ulaşan çalışmalar.

-Deney ya da araştırma için uygun örneklem büyüklüğüne sahip olmayan çalışmalar (örneklem belirleme formüllerine uyulmalı ve evren büyüklüğüne uygun minimum örneklem sağlanmalıdır).

-Öğrencilerin belirli bir derse yönelik tutum, davranış veya benzeri özelliklerini ölçen çalışmalar.

-Yerel ölçekli, basit ölçek geliştirme veya uyarlama çalışmaları.

-Bilimsel yöntemleri zayıf, geçerlik ve güvenirlik açısından yetersiz çalışmalar (örneğin, içerik analizi yapılmamış ya da nicel/nitel veri analizinde metodolojik hatalar barındıran çalışmalar).

-Literatüre katkısını, kuramsal altyapısını ve çalışmanın önemini yeterince açıklamayan çalışmalar.

-Yöntemsel hatalar içeren, ölçüm yanlışları bulunan veya eksik deney tasarımıyla yürütülen çalışmalar.

-Kuramsal altyapısı zayıf, literatüre katkısı ve uygulama bağlamı belirsiz çalışmalar.

-Veri analiz yöntemlerinde bilimsel tutarlılığı sağlamayan, hatalı analizlere dayalı sonuçlar sunan çalışmalar.

-Yüzeysel sanat eleştirisi veya estetik analizle sınırlı olan, kapsamlı bir değerlendirme sunmayan çalışmalar.

-Sanatsal birikimden yoksun, teknik hatalar içeren ve bilimsel altyapısı zayıf çalışmalar.

-Güzel sanatlar alanında özgün ve yenilikçi katkı sunmayan, mevcut literatürü tekrarlayan çalışmalar.

 

Yayın Tarihi: 26.12.2024