Page 34 - Çalıkuşu 15. Sayı
P. 34
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF
MODELİ: EĞİTİMDE YENİLİKÇİ
ADIMLAR ATILIYOR
Eğitimde sürekli gelişen ve yenilenen bir yaklaşımın izleri Türkiye genelinde daha da
belirgin hale geliyor. Bu kapsamda, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Emre Çalışkan'ın liderliğinde,
müdürlüğün AR-Ge Birimi, Bakanlık tarafından yayınlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
Öğretim Programları taslağı ve ortak metni üzerine önemli bir sunum gerçekleştirdi. Yapılan
sunumda, Türkiye'nin gelecek eğitim modelinin temelleri ve stratejileri detaylı bir şekilde ele
alındı. Maarif Modeli, eğitimde çağdaş standartları yakalamayı, öğrenci merkezli bir yaklaşımı
benimsemeyi ve öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeyde geliştirmeyi hedefliyor. Yenilikçi
öğretim yöntemleri ve programlarının yanı sıra öğrenci merkezli bir eğitim anlayışının
Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü vurguladı. Dr. Emre Çalışkan, sunumun ardından yaptığı açıklamada, Türkiye Yüzyılı Maarif
ön plana çıktığı sunum, eğitimde gerçekleştirilecek dönüşümün önemini bir kez daha
Modeli'nin eğitimde çağdaş ve sürdürülebilir bir dönüşümü temsil ettiğini belirterek, bu
modelin uygulanmasıyla birlikte öğrencilerin daha donanımlı, bilgiye ulaşabilen ve eleştirel
düşünebilen bireyler olarak yetişeceğine inandığını dile getirdi. Türkiye Yüzyılı Maarif
Modeli'nin eğitimdeki gelecek vizyonunu şekillendirecek önemli adımlarından biri olarak
değerlendirilen bu sunum, eğitimdeki dönüşüm sürecine önemli bir katkı sağlayacaktır.
34 35