Page 34 - Çalıkuşu 15. Sayı
P. 34

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF



             MODELİ: EĞİTİMDE YENİLİKÇİ


             ADIMLAR ATILIYOR






         Eğitimde sürekli gelişen ve yenilenen bir yaklaşımın izleri Türkiye genelinde daha da
         belirgin hale geliyor. Bu kapsamda, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Emre Çalışkan'ın liderliğinde,
         müdürlüğün AR-Ge Birimi, Bakanlık tarafından yayınlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
         Öğretim Programları taslağı ve ortak metni üzerine önemli bir sunum gerçekleştirdi. Yapılan
         sunumda, Türkiye'nin gelecek eğitim modelinin temelleri ve stratejileri detaylı bir şekilde ele
         alındı. Maarif Modeli, eğitimde çağdaş standartları yakalamayı, öğrenci merkezli bir yaklaşımı
         benimsemeyi ve öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeyde geliştirmeyi hedefliyor. Yenilikçi
         öğretim yöntemleri ve programlarının yanı sıra öğrenci merkezli bir eğitim anlayışının
      Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü  vurguladı. Dr. Emre Çalışkan, sunumun ardından yaptığı açıklamada, Türkiye Yüzyılı Maarif
         ön  plana  çıktığı  sunum,  eğitimde  gerçekleştirilecek  dönüşümün  önemini  bir  kez  daha


         Modeli'nin eğitimde çağdaş ve sürdürülebilir bir dönüşümü temsil ettiğini belirterek, bu
         modelin uygulanmasıyla birlikte öğrencilerin daha donanımlı, bilgiye ulaşabilen ve eleştirel

         düşünebilen bireyler olarak yetişeceğine inandığını dile getirdi. Türkiye Yüzyılı Maarif
         Modeli'nin eğitimdeki gelecek vizyonunu şekillendirecek önemli adımlarından biri olarak
         değerlendirilen bu sunum, eğitimdeki dönüşüm sürecine önemli bir katkı sağlayacaktır.






































        34                                                                                                                                                                                                                            35
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39