Page 35 - 28.06.2024 16. sayı çalıkuşu
P. 35

DİJİTAL YETERLİKLER   STEM GÜNLERİ


 ÇERÇEVESİNDE ÖĞRETMEN   Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi ve Denizli Scientix Elçileri tarafından düzenlenen STEM


 EĞİTİMLERİ  Günleri, eğitim alanındaki yenilikçi uygulamaların ve öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerini geliştirmeye
        yönelik STEM eğitiminin yaygınlaştırılmasına yönelik bir etkinlik olarak 9-10 Mayıs 2024 tarihlerinde
        gerçekleştirildi. Etkinlik, Nihat Zeybekçi Kongre ve Kültür Merkezi’nde iki gün boyunca yoğun ilgiyle
        sürdü. Etkinliğin ilk gününde STEM Eğitimi alanında projeleri olan okulların yaptıkları çalışmaların
 “Dijital Yeterlikler Çerçevesinde Öğretmen Eğitimleri” kapsamında Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü   sergisi ve STEM atölye çalışmalarına yer verilirken, ikinci gününde STEM atölyeleri ile etkinliğe devam
 Fatih ve Arge Birimleri tarafından 4 eğitim düzenlendi. 28 Mayıs 2024 tarihinde İl BT Koordinatörü   edildi.
 Mustafa Tavşancı tarafından “Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri ile Planlama Toplantısı” yapıldı. 30
 Mayıs 2024 tarihinde STEM İl Koordinatörü ve FCL Elçisi Selin Sarıça tarafından “Geleceğin Sınıf-  Eğitimcilerin katılımıyla düzenlenen etkinlikte, STEM alanında uzmanlaşmış öğretmenler ve üniversite
 larında Teknoloji” konulu eğitim yapıldı. 4 Haziran 2024 tarihinde İl Fatih Eğitmeni Uğur Ecevit   hocaları tarafından toplamda 13 atölye çalışması gerçekleştirildi. Dr. Aytaç Karakaş gibi deneyimli
 tarafından  “Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları” konusunda eğitim yapıldı. 6 Haziran 2024 tarihinde   akademisyenlerin  ve STEM alanında çalışmaları olan öğretmenlerin liderliğinde yapılan atölyeler,
 Scientix Elçisi Çağlar Akçay tarafından “STEM Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu” konulu eğitim   katılımcılara STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) alanındaki güncel yöntemleri ve
 düzenlendi.   uygulamaları aktarma fırsatı sundu.
 Dijital Yeterlikler Çerçevesinde Öğretmen Eğitimleri, okullarımızda görev yapan bilişim teknolojileri   Etkinlik boyunca sergilenen yaklaşık 50 farklı STEM etkinliği, katılımcıların interaktif şekilde STEM
 rehber öğretmenlerinin kendi okullarında görev yapan öğretmenlere yönelik,  haziran dönemi mesle-  eğitimini öğrenmelerini ve derslerine nasıl entegre edecekleri hakkında fikir sahibi olmalarını sağladı.
 ki çalışmalar haftasında, dijital öğretmen yeterliklerinin dijital okuryazarlık alanı altında tanımlanan   Bu etkinlikler aracılığıyla öğretmenlerin yenilikçi yaklaşımlara hakim olmasını sağlayarak öğrencilerin
 “Bilgi Okuryazarlığı, Veri Okuryazarlığı, Dijital İçerik Üretmen ve Paylaşımı, İletişim, İş Birliği, Ki-  bilimsel meraklarını ve keşif duygularını teşvik etmeleri amaçlandı. Özellikle genç nesillerin bilim ve
 şisel ve Mesleki Gelişim, Dijital Kimlik ve Ayak İzi”  başlıklarından oluşan yedi temel yeterlikle ilgili   teknolojiye olan ilgisini artırmak hedeflenirken, eğitimcilerin de bu alandaki yetkinliklerini geliştirmeleri
 Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü  eğitimde STEM odaklı çalışmaların önemini bir kez daha vurguladı. Çalışkan, etkinliğin açılışında yaptığı
        desteklendi.
 eğitimler ile devam edecektir.
        Denizli İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Emre Çalışkan’ın da katılımıyla gerçekleşen etkinlik, ilimizdeki

        konuşmada, STEM’in eğitimdeki rolünün giderek daha da belirginleştiğine işaret ederek, katılımcıların
        bu alandaki yenilikleri ve güncel uygulamaları öğrenmelerinin eğitim kalitesini artıracağını ifade etti.

        Sonuç olarak, Denizli’deki STEM Günleri, katılımcılara ilham veren bir ortam oluşturarak eğitimde
        bilimsel ve teknolojik gelişmelerin etkin kullanımını teşvik etti. İleriye dönük olarak, bu tür etkinliklerin
        düzenli olarak yapılması ve katılımcıların bu alandaki bilgi ve becerilerini sürekli olarak güçlendirmeleri
        eğitimdeki yenilikçi adımların sürdürülebilirliğini sağlayacaktır.




































 34                                                                                                            35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40