Page 65 - 9. sayı çalıkuşu
P. 65

DENİZLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ


 GIDA ATIKLARINA FARKINDALIK

 KAZANDIRIYOR










 Proje Ana Alanı      :Sosyoloji   çırağı, yarının işvereni, aşçısı olacaktır. Buradan
 Proje Tematik Alanı  :Oyun ve Oyunlaştırma  hareketle çırak öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Bu
 Proje Adı (Başlığı)   :Gıda   Atıklarını  projenin diğer Mesleki Eğitim Merkezleri için öncü
 Oyunlaştırma İle Fark Ediyorum  bir adım olduğu düşünülmektedir.
 Projede Çalışan Öğrenciler: Saim Tan, Erol Kumru       Bu proje kapsamında öğrenciler çalıştıkları
 Projenin  Danışman  Öğretmeni:  Gizem  Aksoy  işletmelerde oluşan gıda atıklarını dönüştürüp yeni
 Dönmez  ürün haline getirmiştir. Gıda atıkları nedeniyle
 53. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında  oluşan kirliliğin en aza indirilip kişilerin gıda atığı
 27.013 projeden 1.440 proje bölge aşamasına  azaltma  farkındalığına  sahip  olması  önemlidir.
 geçmiştir. 1.440 proje içinde Mesleki Eğitim  Çevreye karşı olan duyarlılığın, insanlar tarafından
 Merkezi okul türünde sadece Denizli Mesleki Eğitim  bilinçli şekilde algılanmasıyla toplumsal davranışı
 Merkezi okulunun projesi kabulü almıştır. Mesleki  geliştirme amaçlı farkındalık oluşturulmalıdır. Gıda
 Eğitim  Merkezleri,  kalfalık  ve  ustalık  eğitimi  ile  atığını geri dönüştürmeye duyarlı olan çalışanlar
 mesleki ve teknik kurs programlarının uygulandığı  tarafından topluma karşı sorumluluğun algılanması
 eğitim  kurumlarıdır.  Mesleki  Eğitim  Merkezleri  ve buna uygun tutum sergilemesi, gerekli tedbirleri
 (çıraklık  eğitimi)  zorunlu  eğitim  kapsamındadır.  almasıyla gerçekleşecektir. Hizmet sektöründe atık
 Lise Öğrencileri Araştırma Projelerinde Mesleki  gıdanın nedenleri farklı araştırmacılar tarafından
 Eğitim Merkezi okul türünden bölge derecesi almak  incelenmiştir. Fakat gıda atık yönetimi konusu yiyecek
 anlamlı bir farkındalık oluşturmaktadır.  sektöründe  çalışan  çırak  öğrencinin  farkındalığı
 İzmir bölgede 1.238 başvuru içinden 120 proje bölge  üzerinden çalışılmamıştır. Çırak öğrenci, işyerinde
 aşamasına davet edilmiştir. 120 projenin içinde  bugünün çırağı yarının işvereni, aşçısı olacaktır. Bu
 Denizli ilinden 11 proje vardır. Sosyoloji alanından  öğrencilere yönelik yapılacak farkındalık çalışması
 ‘Gıda Atıklarını Oyunlaştırma İle Fark Ediyorum’  yiyecek sektörünü geniş kapsamlı etkileyecektir.
 adlı projemiz bölge sergisine kabul almıştır. Bölge  Buradan hareketle yiyecek sektöründe çalışan çırak
 aşamasında bu proje 2.lik derecesi almıştır.  öğrencilerin farkındalığının tespit edilip, arttırılması
        ‘Gıda Atıklarını Oyunlaştırma İle Fark  sektörde bütüncül değer yaratacaktır. Öğrencilerin
 Ediyorum’ adlı projeyi Denizli Mesleki Eğitim  gıda  atık  konusundaki  farkındalıklarını  uygulama
 Merkezi okulundan Saim Tan, Erol Kumru adlı  alanında göstermeleri amaçlanmış olup, öğrenciler
 öğrenciler Gizem Aksoy Dönmez öğretmenleri  işyerlerindeki uygulama örneklerinin fotoğraflarını
 danışmanlığında  tamamlamıştır.  Aşçılık  Yiyecek  ve İçecek  Hizmetleri  alan öğretmeni
 öğrencilerinde gıda israfına yönelik farkındalık  Gizem Aksoy Dönmez ile paylaşmıştır. Bu etkinlik
 gelişimini oyunlaştırma aracılığı ile geliştirmeyi  kapsamında
 amaçlayan bu araştırma, ön test son test uygulanan  -Artan Yemeklerin Hayvanlara Verilmesi
 eylem araştırması olarak gerçekleştirilmiştir.  -Ekmek Atıklarının Galeta Ununa Çevrilmesi
 Araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi  - Ezik Domateslerden Sos Yapılması
 ile araştırmaya katılmaya gönüllü olan toplam 19  -Eti Sıyrılan Kemiklerin Hayvanlara Verilmesi
 öğrenci araştırma örneklemini oluşturmuştur.  -  Pandispanya  Kırıntılarının  Supanglede
 Çırak öğrenci üzerine yapılan bu çalışma, yiyecek  Kullanılması çalışmaları yapılmıştır.
 sektörünü bütüncül yönde etkilemektedir. Bugünün






 64                                                                                                            65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70