Page 65 - 9. sayı çalıkuşu
P. 65
DENİZLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ
GIDA ATIKLARINA FARKINDALIK
KAZANDIRIYOR
Proje Ana Alanı :Sosyoloji çırağı, yarının işvereni, aşçısı olacaktır. Buradan
Proje Tematik Alanı :Oyun ve Oyunlaştırma hareketle çırak öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Bu
Proje Adı (Başlığı) :Gıda Atıklarını projenin diğer Mesleki Eğitim Merkezleri için öncü
Oyunlaştırma İle Fark Ediyorum bir adım olduğu düşünülmektedir.
Projede Çalışan Öğrenciler: Saim Tan, Erol Kumru Bu proje kapsamında öğrenciler çalıştıkları
Projenin Danışman Öğretmeni: Gizem Aksoy işletmelerde oluşan gıda atıklarını dönüştürüp yeni
Dönmez ürün haline getirmiştir. Gıda atıkları nedeniyle
53. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında oluşan kirliliğin en aza indirilip kişilerin gıda atığı
27.013 projeden 1.440 proje bölge aşamasına azaltma farkındalığına sahip olması önemlidir.
geçmiştir. 1.440 proje içinde Mesleki Eğitim Çevreye karşı olan duyarlılığın, insanlar tarafından
Merkezi okul türünde sadece Denizli Mesleki Eğitim bilinçli şekilde algılanmasıyla toplumsal davranışı
Merkezi okulunun projesi kabulü almıştır. Mesleki geliştirme amaçlı farkındalık oluşturulmalıdır. Gıda
Eğitim Merkezleri, kalfalık ve ustalık eğitimi ile atığını geri dönüştürmeye duyarlı olan çalışanlar
mesleki ve teknik kurs programlarının uygulandığı tarafından topluma karşı sorumluluğun algılanması
eğitim kurumlarıdır. Mesleki Eğitim Merkezleri ve buna uygun tutum sergilemesi, gerekli tedbirleri
(çıraklık eğitimi) zorunlu eğitim kapsamındadır. almasıyla gerçekleşecektir. Hizmet sektöründe atık
Lise Öğrencileri Araştırma Projelerinde Mesleki gıdanın nedenleri farklı araştırmacılar tarafından
Eğitim Merkezi okul türünden bölge derecesi almak incelenmiştir. Fakat gıda atık yönetimi konusu yiyecek
anlamlı bir farkındalık oluşturmaktadır. sektöründe çalışan çırak öğrencinin farkındalığı
İzmir bölgede 1.238 başvuru içinden 120 proje bölge üzerinden çalışılmamıştır. Çırak öğrenci, işyerinde
aşamasına davet edilmiştir. 120 projenin içinde bugünün çırağı yarının işvereni, aşçısı olacaktır. Bu
Denizli ilinden 11 proje vardır. Sosyoloji alanından öğrencilere yönelik yapılacak farkındalık çalışması
‘Gıda Atıklarını Oyunlaştırma İle Fark Ediyorum’ yiyecek sektörünü geniş kapsamlı etkileyecektir.
adlı projemiz bölge sergisine kabul almıştır. Bölge Buradan hareketle yiyecek sektöründe çalışan çırak
aşamasında bu proje 2.lik derecesi almıştır. öğrencilerin farkındalığının tespit edilip, arttırılması
‘Gıda Atıklarını Oyunlaştırma İle Fark sektörde bütüncül değer yaratacaktır. Öğrencilerin
Ediyorum’ adlı projeyi Denizli Mesleki Eğitim gıda atık konusundaki farkındalıklarını uygulama
Merkezi okulundan Saim Tan, Erol Kumru adlı alanında göstermeleri amaçlanmış olup, öğrenciler
öğrenciler Gizem Aksoy Dönmez öğretmenleri işyerlerindeki uygulama örneklerinin fotoğraflarını
danışmanlığında tamamlamıştır. Aşçılık Yiyecek ve İçecek Hizmetleri alan öğretmeni
öğrencilerinde gıda israfına yönelik farkındalık Gizem Aksoy Dönmez ile paylaşmıştır. Bu etkinlik
gelişimini oyunlaştırma aracılığı ile geliştirmeyi kapsamında
amaçlayan bu araştırma, ön test son test uygulanan -Artan Yemeklerin Hayvanlara Verilmesi
eylem araştırması olarak gerçekleştirilmiştir. -Ekmek Atıklarının Galeta Ununa Çevrilmesi
Araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi - Ezik Domateslerden Sos Yapılması
ile araştırmaya katılmaya gönüllü olan toplam 19 -Eti Sıyrılan Kemiklerin Hayvanlara Verilmesi
öğrenci araştırma örneklemini oluşturmuştur. - Pandispanya Kırıntılarının Supanglede
Çırak öğrenci üzerine yapılan bu çalışma, yiyecek Kullanılması çalışmaları yapılmıştır.
sektörünü bütüncül yönde etkilemektedir. Bugünün
64 65