Page 115 - DENİZLİ MESLEKİ EĞİTİM ÇATIŞTAY RAPORU
P. 115

MADDE 5: Öğrencilere Meslek Ahlakı Kazandırılması:

                   a)  Muhasebe finansman alanı için müşteri bilgilerinin gizliliği öğrencilere vurgulanmalıdır.
                   b)  Kanunlara ve mevzuatlara uygun şekilde mesleğin gereği yapılmalıdır.
                   c)  Okullarda insan ilişkileri dersi seçmeli olarak okutulmalıdır.
                   d)  Ofis ortamında çalışıldığından öğrencilere kişisel hijyen anlatılmalıdır.



               MADDE 6: Öğrencilerin Mesleki ve Akademik Kariyerlerinin Yükseltilmesi İçin Yapılacak Çalışmalar:

                   a)  Öğrencilerin  akademik  olarak  yüksekokulu  düşünmeleri  nitelikli  işgücünü  ortaya
                      çıkaracağından öğrenciler yükseköğretime yönlendirilmelidir.
                   b)  Akademik  başarısı  yüksek  öğrenciler  belirlenerek  bu  öğrencilere  seçmeli  akademik  dersler
                      verilmelidir.
                   c)  Akademik  başarısı  yüksek  öğrenciler  akademik  yönlendirilirken  diğer  öğrencilerde  mesleki
                      kariyer için yönlendirilmelidir.
                   d)  Üniversitelerde alanlarıyla ilgili bölüme gelen öğrencilere ek puan verilmelidir.


               MADDE 7: Yeni Açılacak Kapatılacak Ya da Dönüştürülecek Alanların, Dalların Belirlemesi:

                   a)  Dış ticaret dalı MEMP’ da açılmalıdır (Lise mezunu veya ortaokul mezunları için)
                   b)  Dış ticaret dalında yabancı dil hazırlık sınıfı konulmalıdır.


               MADDE 8: Öğretmen Yeterliliğinin Artırılması İçin Yapılacak Çalışmalar:

                   a)  Öğretmen yeterlilikleri kanun ve yönetmelikle teşvik edilmelidir.
                   b)  Maliye bakanlığının kullandığı maliye programları demo olarak okullara açılmalıdır.
                   c)  Sosyal  Güvenlik  Kurumu’nun  kullandığı  programlara  da  okulların  demo  olarak ulaşabilmesi
                      sağlanmalıdır.
                   d)  Muhasebe paket programı(LUCA) kullanımı hakkında öğretmenlere seminer verilmelidir.























                                                                                                       109
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120