Page 95 - DENİZLİ MESLEKİ EĞİTİM ÇATIŞTAY RAPORU
P. 95
ÇALIŞTAYDAN ÇIKAN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
MADDE 1: Okul Başarısını etkileyen etmenler ve başarıyı artırmak için yapılması gerekenler:
(Akademik ve Mesleki Eğitim, Dil Eğitimi)
a) Öğrencilere mesleki İngilizce eğitimi verilmelidir.
b) Atölyelerin makine ve avadanlıklarının yenilenmesi sağlanmalıdır.
c) Mesleğini sevdirmek için başarılı öğrencilere burs imkânı sağlanmalıdır.
d) Mobilya fuarları ve sergilere öğrencilerin götürülmesi sağlanmalıdır.
e) Daha başarılı öğrencilerin meslek liselerine gelmesi için çalışmalar yapılmalıdır.
MADDE 2: Öğrencilerin Mesleki Eğitimlerine ve Stajlarına Devam Ederken İstihdamlarının
Sağlanması:
(Mezuniyet Sonrası İstihdam Garantili Alan/Dallar Açılması)
a) Odalar ve sektör temsilcileriyle görüşme yapılıp ihtiyaç olan alan ve dallara öğrencilerin
yönlendirilmesi sağlanmalıdır.
b) İşletmelerde mesleki eğitim ve staj için kurumlar ile ortak çalışmalar yapılmalıdır.
c) İşletmelerde okul ile işletme arasındaki sorunları çözecek bir birim oluşturulmalıdır.
MADDE 3: Döner Sermaye Üretimlerinin, Üretim Çeşitliliğinin Artırılması, Sınai Mülkiyet Haklarının
Alınması ve Tanıtımlarının Yapılması:
a) İş kazalarına karşı (tazminat ödeme sıkıntısı) gerekli çalışmalar yapılmalıdır.
b) Döner sermaye üretim çalışmaları çeşitlendirilmeli özel sektörün ihtiyaç duyduğu ürünler
okullarda üretilmelidir.
c) Atölyelerde üretilen ürünlere patent, faydalı model başvurusu yapılmalıdır.
MADDE 4: Meslek Liselerinin Toplum Üzerindeki Algısının Değiştirilmesi, Yeni İmaj Kazandırılması:
(Tanıtım ve Yönlendirme)
a) Ortaöğretimde yapılan tanıtım ve yönlendirmeler ailelerden başlamalıdır.
b) Meslek lisesinden mezun olup, kariyer sahibi olan kişilerin ortaokullarda yapılacak kariyer
günlerine davet edilmesi sağlanmalıdır.
c) İlkokul ve ortaokul seviyesinden itibaren tanıtım ve yönlendirme yapılmalıdır.
d) Ortaokul rehber öğretmenleri ve teknoloji tasarım öğretmenlerine mesleki eğitimle ilgili
seminer verilmelidir.
e) Meslek lisesinden mezun olan öğrencilerin teknisyen unvanıyla mezun oldukları ön plana
çıkarılmalıdır.
f) Sosyal medya, yerel ve ulusal medyada meslek liselerinin tanıtımları yapılmalıdır.
89