Page 187 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 187
se-1 Değerlendirme Raporu
İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olur? İfadesine katılımcı
cevaplarının toplamı 20321 ’dir. Yüksek katılımlı bir ifade olmuştur.
Katılımcının ilk önerisi 4430 frekans ve %22 cevaplanma yüzdesiyle Eğiticilerin uzman/
akademisyen ve (veya) birden fazla sayıda olması yönünde olmuştur.
İkinci öneri “Eğitimler gerçek bir eğitim problemi üzerinden, okulların imkanlarıyla sahada uy-
gulanılabilecek ve çözüm odaklı olmalı” olmuştur. Frekansı 4040, cevaplanma yüzdesi %20’
dir.
“Tüm eğitim sürecinin dikkatle planlandığı seminerler ile düzenlenmeli.” önerisi 17 % cevap-
lanma oranındadır.
Dikkat çeken cevaplardan biri de “Kursiyerlerin eğitime aktif katılımı sağlanmalı.” cevaplanma
oranı % 8’ dir. Denizli ÖYG Şube Müdürlüğü, önerilerin hepsini dikkate alacak ve değerlendi-
recektir .
Düzenlenecek eğitim faaliyetine katılabilmeniz için en uygun zaman aralığı hangisidir? İfadesi-
ne katılımcı % 61 hafta içi mesai sonrası, %39 hafta sonu olmuştur.
Katılımcıların alan bilgisi ve mesleki becerilere yönelik eğitim talepleriyle ilgili sonuçlar şöy-
ledir.
Tablo –D 1 İhtiyaç Belirtilen Eğitimin Frekans Tablosunda ( Sayfa 73, 74, 75 ) katılımcıların
alan bilgisi ve mesleki becerilere yönelik eğitim talepleri listelenmiştir. Toplam cevap sayısı
68952’dir Bu sonuçlar çalışmada ilçeler bazında ayırılmış se-1 çalışmasına binaen yüksek fre-
kanslı 60 yeni mahalli hizmet içi eğitim planlanmıştır.
se-1 çalışması dışında yıllık rutin Denizli iline ait ilçelerden gelen mahalli hizmetiçi eğitim ta-
leplerinde hiç eğitim istemeyen sekiz ilçe bulunmaktaydı. Bunlar; Babadağ, Baklan, Beyağaç,
Bozkurt, Çal, Çameli, Çivril, Serinhisar ‘dır. Ancak, se-1 çalışmasından çıkan ihtiyaç listeleri
baz alınarak bu ilçeler için 2022 yılı Mahalli Hizmet İçi Eğitim Planlamasına 17 kurs eklendi.
Katılımcıların alan bilgisi ve mesleki becerilere yönelik eğitim taleplerinde en yoğun talep ko-
nularından bazıları şunlardır: Eğitime Teknoloji Entegrasyonu Eğitimi, Materyal Geliştirme
Eğitimi, Proje Hazırlama Eğitimi, Eğitim Yöntem ve Teknikleri .
186