Page 187 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 187

se-1  Değerlendirme Raporu






              İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olur?  İfadesine katılımcı
                cevaplarının toplamı 20321 ’dir. Yüksek katılımlı bir ifade olmuştur.


              Katılımcının  ilk  önerisi  4430  frekans  ve  %22  cevaplanma  yüzdesiyle  Eğiticilerin  uzman/

                akademisyen  ve (veya) birden fazla sayıda olması yönünde olmuştur.


              İkinci öneri “Eğitimler gerçek bir eğitim problemi üzerinden, okulların imkanlarıyla sahada uy-

                gulanılabilecek ve çözüm odaklı olmalı” olmuştur. Frekansı 4040, cevaplanma yüzdesi %20’
                dir.


              “Tüm eğitim sürecinin dikkatle planlandığı seminerler ile düzenlenmeli.” önerisi 17 % cevap-

                lanma oranındadır.
              Dikkat çeken cevaplardan biri de “Kursiyerlerin eğitime aktif katılımı sağlanmalı.” cevaplanma

                oranı  % 8’ dir. Denizli ÖYG Şube Müdürlüğü, önerilerin hepsini dikkate alacak ve değerlendi-
                recektir .

              Düzenlenecek eğitim faaliyetine katılabilmeniz için en uygun zaman aralığı hangisidir? İfadesi-
                ne katılımcı  % 61 hafta içi mesai sonrası, %39 hafta  sonu olmuştur.



            Katılımcıların alan bilgisi ve mesleki becerilere yönelik eğitim talepleriyle ilgili sonuçlar şöy-

            ledir.


              Tablo –D 1 İhtiyaç Belirtilen Eğitimin Frekans Tablosunda ( Sayfa 73, 74, 75 )  katılımcıların
                alan bilgisi ve mesleki becerilere yönelik eğitim  talepleri listelenmiştir. Toplam cevap sayısı
                68952’dir  Bu sonuçlar çalışmada ilçeler bazında ayırılmış se-1 çalışmasına binaen yüksek fre-

                kanslı 60 yeni mahalli hizmet içi eğitim planlanmıştır.
              se-1 çalışması dışında yıllık rutin Denizli iline ait ilçelerden gelen mahalli hizmetiçi eğitim ta-

                leplerinde hiç eğitim istemeyen sekiz ilçe bulunmaktaydı. Bunlar; Babadağ, Baklan, Beyağaç,
                Bozkurt, Çal, Çameli, Çivril, Serinhisar ‘dır. Ancak, se-1 çalışmasından çıkan ihtiyaç listeleri
                baz alınarak bu ilçeler için 2022 yılı Mahalli Hizmet İçi Eğitim Planlamasına 17 kurs eklendi.

              Katılımcıların alan bilgisi ve mesleki becerilere yönelik eğitim taleplerinde en yoğun talep ko-

                nularından  bazıları  şunlardır:  Eğitime  Teknoloji  Entegrasyonu  Eğitimi,  Materyal  Geliştirme
                Eğitimi, Proje Hazırlama Eğitimi, Eğitim Yöntem ve Teknikleri .












                                                           186
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192