Page 106 - DENİZLİ MESLEKİ EĞİTİM ÇATIŞTAY RAPORU
P. 106

ÇALIŞTAYDAN ÇIKAN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

               MADDE  1:  Okul  Başarısını  etkileyen  etmenler  ve  başarıyı  artırmak  için  yapılması  gerekenler.
               (Akademik ve Mesleki Eğitim, Dil Eğitimi)

                  a)  Ortaokullarda  5.  sınıf  düzeyinden  başlayarak  mesleki  eğitimin  önemi  anlatılıp  alan  ve  dal
                     bilgilendirmeleri  sürece  yayılarak  gerçekleştirilmelidir.  (Sektörde  başarılı  olmuş  rol  modelleri
                     öğrencilerimizle buluşturup hayat tecrübelerinden yararlanarak etkili bir tanıtım yönlendirme
                     gerçekleştirilebilir.) Aynı zamanda alanında uzman teknik öğretmen arkadaşlarımızla da ortaokul
                     ve ilköğretim öğrencilerimizin buluşması sağlamalıdır.
                  b)  Anaokulu ve ilköğretimlerde de teknik gezilere önem verilmeli doğrudan öğrencilerimizin ilgisini
                     çekecek ilimizde bulunan üretim tesislerine ziyaretler yapılmalıdır.
                  c)  Yapılacak olan her türlü tanıtım ve yönlendirme faaliyetlerine velilerde dâhil edilmelidir.
                  d)  Okul idareleri, rehber öğretmenler, alan ve dal şefleri ile bütün öğretmenlerimizle (gerekirse
                     koçluk sistemini de uygulayarak ) yoğun bir şekilde psikolojik destek programları uygulayarak
                     öğrencilerimizin bu problemleri çözülmeye çalışılmalıdır.
                  e)  İşyerleri  ile  yapılacak  protokollerle  henüz  lise  9.  Sınıf  düzeyinden  başlayarak  ihtiyaç  duyan
                     öğrencilerimize burs imkânı sağlanmalıdır.


               MADDE  2:  Öğrencilerin  Mesleki  Eğitimlerine  ve  Stajlarına  Devam  Ederken  İstihdamlarının
               Sağlanması:

                (Mezuniyet Sonrası İstihdam Garantili Alan/Dallar Açılması)

                  a)  Motorlu taşıtlar teknolojisi alanı bulunan Orhan Abalıoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde
                     yapılmış  olan  iş  garantili  protokol  çerçevesinde  ilgili  firmalarda  mezuniyet  sonrası  istihdam
                     oranında  yüzde  yüze  yakın  oranlar  yakalanmıştır.  İlimizde  bulunan  bütün  alan  ve  dallar  için
                     benzer çalışmalar yapılarak istihdam oranı arttırılmalıdır.
                  b)  9.  Sınıftan  başlayarak  teknik  gezi  ve  işbaşı  eğitimi  yapılması  öğrencilerimizin  alanlarını
                     tanımalarını, sevmelerini ve aidiyet duygularının oluşmasını sağlayacaktır.
                  c)  Mesleki  eğitim  çalıştayında  sektörle  yapılan  değerlendirme  sonucunda  Otomotiv  Gövde  ve
                     Otomotiv Boya dallarında sektörün teknisyen ihtiyacı olduğu ortaya çıkmıştır. Sektör temsilcileri
                     bu dalın açılması için gerekli olan atölye ekipmanlarının tamamının yapılacak protokolle kendileri
                     tarafından  karşılanabileceğini  beyan  etmişlerdir.  Ayrıca  bu  alana  alınacak  öğrencilerin
                     tamamının sektörde istihdam edebileceklerini beyan etmişlerdir.



               MADDE 3: Döner Sermaye Üretimlerinin, Üretim Çeşitliliğinin Artırılması, Sınai Mülkiyet Haklarının
               Alınması ve Tanıtımlarının Yapılması:

                  a)  Sektörün  ve  çevremizin  ihtiyaç  duyduğu  parça  ve  malzemelerin  her  alan  ve  dal  bazında
                     çalışmalarının  yapılarak  tespit  edilmesi  gerekmektedir.  Tespit  edilen  bu  ihtiyaçların
                     üretilebilmesi için atölyelerimizde gerekli düzenlemeleri yaparak üretimleri sağlanmalıdır.
                  b)  Okullarımızın her alan bazında neleri üretebileceğinin ve üretimlerini sağladıklarının her ortamda
                     (sosyal  medya,  yerel  ve  ulusal  basın,  mahalli  idareler  ve  valiliklerde)  tanıtımlarının
                     gerçekleştirilerek İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak e- ticaret platformu oluşturulmalıdır.





                                                                                                       100
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111