Page 107 - DENİZLİ MESLEKİ EĞİTİM ÇATIŞTAY RAPORU
P. 107

MADDE 4: Meslek Liselerinin Toplum Üzerindeki Algısının Değiştirilmesi, Yeni İmaj Kazandırılması:

               (Tanıtım ve Yönlendirme)

                  a)  Ortaokullarda  öğrenci  ve  velilere  yapılan  tanıtım  ve  yönlendirme  tam  anlamıyla
                     yapılmamaktadır. Şöyle ki Meslek Liseleri iki ayrı müfredat programından oluşmaktadır. Anadolu
                     Meslek programında temel kültür dersleri verilmekle birlikte, ağırlıklı olarak alan ve dal dersleri
                     verilmektedir.  Mezuniyetle  ustalık  belgesi,  teknisyen  unvanı  almaktadırlar.  Anadolu  Teknik
                     programındaki öğrencilerimiz ise klasik Anadolu Lisesi müfredatında bulunan tüm dersleri aynı
                     ders saatinde almakta ayrıca meslek dersleri de görmektedirler. Dolayısıyla meslek liselerinin iki
                     ana vizyonu bulunmaktadır. Birincisi iyi bir teknisyen yetiştirmek diğeri ise mühendisliğin bütün
                     temellerini almış mühendisler ve teknikerler yetiştirmektir.
                  b)  Alan tanıtımlarında mesleki eğitim almış, toplumda kariyer ve nitelikli iş sahibi pozisyonunda
                     olan kişilerin kariyer günleri tarzında organizasyonlarla mesleklerinin tanıtımları sağlanmalıdır.
                     Bu tanıtımlara veliler de dâhil edilmelidir.
                  c)  Meslek  liselerinin  atölye  ve  laboratuvar  ortamlarında  yapılan  çalışmaları  ve  döner  sermaye
                     kapsamında yapılan üretimlerin gösterilmesi ve anlatılması daha yoğun bir şekilde yapılmalıdır.
                     Bu  çerçevede  yerel  yönetimlerinde  desteği  alınarak  reklam  panolarında  ve  billboardlarda
                     tanıtımlar yapılmalıdır.
                  d)  Öğrencilerin  meslek  lisesine  başladıklarından  itibaren  kendilerinin  teknisyen  olarak  mezun
                     olacaklarının hatırlatılması ve bu unvanları mezun olduktan sonrada kullanmalarının gerektiğinin
                     önemi anlatılmalıdır.


               MADDE 5: Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi İçin Kurumlarla Yapılacak Çalışmalar:

                  a)  Alan  bazında  mesleki  eğitim  çalıştayları  yapılarak,  ilimizde  bulunan  bütün  paydaşlarımızı  bir
                     araya  getirip,  ülkemiz  gelecek  vizyonlarında  yer  alan  yaklaşımlar  doğrultusunda  tüm
                     paydaşlarımızla ortak hareket edilmesi sağlanmalıdır.
                  b)  Otomotiv  alanında  istihdam  garantili  yapılan  protokol  çerçevesinde  Mercedes  firmasının
                     okulumuzda  oluşturduğu  kendi  standartlarındaki  atölyemizde  istediği  düzeyde  kalifiye
                     teknisyenler yetiştirilmiştir.
                  c)  Otomotiv alanında teknik geziler, ulusal ve uluslararası fuarlar takip edilerek sektörün desteği ile
                     öğrenci ve öğretmenlerimizin katılımları sağlanmalıdır.
                  d)  Denizli İl Kültür Turizm Müdürlüğü ve Denizli Büyükşehir Belediyesinin katkılarıyla ücretsiz olarak
                     sinema, tiyatro gösterimleri, müze ve ören yeri gezileri ile öğrencilerimiz sosyal ve kültürel olarak
                     desteklenmelidir.
                  e)  Öğretmenler kurulu ve alan zümrelerinde karar alınıp il istihdam kuruluna sunularak 11. Sınıf
                     atölye  derslerinin  işbaşında  eğitim  kapsamında  uygun  görülen  işletmelerde  öğretmenlerimiz
                     öğrencilerimizle birlikte derslerini yapabilecektir. Bu da öğrencilerimizin işletme ortamını daha
                     iyi tanımalarını sağlayacaktır.



               MADDE 6: Öğrencilere Meslek Ahlakı Kazandırılması:

                  a)  Her alan özelinde meslek etik kuralları maddeler halinde net bir şekilde ifade edilmeli, sektörde
                     uygulama esnasında da gerekli özen gösterilerek kontrol mekanizmaları işletilmelidir.
                  b)  Meslek etiği konusunun 2 saatlik ayrı bir ders olarak müfredata kazandırılması sektör açısından
                     önem arz etmektedir.



                                                                                                       101
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112