Page 17 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 17
se-1 Değerlendirme Raporu
Giriş
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesindeki “Hizmetiçi Eğitim” tanımı, Milli Eğitim Ba-
kanlığı Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği tarafından düzenlenmiştir.
Merkezi hizmetiçi eğitim faaliyetleri; T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) merkez teşkilatı tara-
fından organize edilmiş; personelin donanım, intibak vb. konularda çağın gereklerine göre reviz-
yonu için düzenlenen eğitim, seminer ve kursların tamamını ifade etmektedir.
Mahalli hizmetiçi eğitim faaliyetleri, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ,Milli Eğitim Müdür-
lükleri (MEM), Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Şubesi tarafından organize edilmiş; personelin
donanım, intibak vb. konularda çağın gereklerine göre revizyonu için düzenlenen eğitim, seminer
ve kursların tamamıdır.
Yönetmelik sekiz bölüden oluşmuştur. Bölümler ana başlıklarıyla aşağıda verilmiştir.
Birinci Kısım: Amaç Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
İkinci Kısım: Hizmetçi Eğitimin Hedefleri ve İlkeleri
Üçüncü Kısım: Kuruluş ve Görevler
Dördüncü Kısım: Eğitim Faaliyetlerinde Görevlendirilecek Personel Görevlendirme
Beşinci Kısım: Eğitim Faaliyetlerine Katılanlar
Altıncı Kısım: Hizmetçi Eğitim Faaliyetlerinin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yedinci Kısım: Malî Hükümler
Sekizinci Kısım: Yürürlük, Yürütme
AMAÇ
Yönetmeliğin ilk kısmında amaç, “Millî Eğitim Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatında gö-
revli personelin her türlü hizmetiçi eğitimlerini sağlamak maksadıyla yapılacak eğitim faaliyetleri-
nin hedeflerinin, ilkelerinin planlaması, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetimi ile ilgili esas-
ları belirlemektir.” şeklinde belirlenmiştir. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) , Denizli Milli
Eğitim Müdürlüğü (MEM), Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Şubesi, ilgili yönetmeliğin amacı
doğrultusunda mahalli hizmetiçi eğitimler düzenlemektedir. Eğitime Yön Verenler – 1 çalışması-
nın amacı Denizli İl MEM’e bağlı resmi kurumlarda çalışan eğitimcilerin ihtiyaçlarını doğru tes-
pit ederek nitelik ve nicelik açısından yeterli hizmetiçi eğitimler planlamaktır.
16