Page 48 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 48
se-1 Değerlendirme Raporu
1- İdarecilerin Mahalli Hizmetiçi Eğitimlere Katılım Sayısı/ İdarecilerin
Görev Yaptıkları Okul Seviyesi İlişkisi
İdarecilerin mahalli hizmetiçi eğitimlere katılım sayısı idarecilerin görev yaptıkları okul seviyesi
arasındaki ilişkiye anlam verebilmek için Pearson Korelasyonlarına bakılmıştır . Tüm değerlendir-
meler yapıldığında iki değişken arasında anlamlı fakat zayıf bir bağ olduğu görülmektedir. Aşağıda
idarecilerin “okul seviyesi - mahalli hizmetiçi eğitime katılım” ilişkisi frekans tablosuna yansıtıl-
mıştır.
Okul Öncesi İlkokul Ortaokul Lise
Mahalli Eğitim Sayısı/Okul Seviyesi Müdür Müdür Müdür Müdür Toplam Toplam
% % % % %
0-Eğitim 22 21 22 19 66 21
1-2 Eğitim 30 43 53 38 136 44
3-5 Eğitim 33 28 15 34 78 25
5'ten Fazla Eğitim 13 6 8 7 25 8
Toplam 100 100 99 100 305 100
Okul Öncesi İlkokul Ortaokul Lise
Müdür Müdür Müdür Müdür Toplam
Mahalli Eğitim Sayısı/Okul Seviyesi Toplam
Yard. Yard. Yard. Yard. %
% % % %
0-Eğitim 5 3 5 5 18 4
1-2 Eğitim 19 30 31 25 120 28
3-5 Eğitim 38 31 37 38 148 34
5'ten Fazla Eğitim 36 35 25 30 137 32
Toplam 100 100 100 100 423 99
Tablo 1/ C-5 “Son iki yılda kaç mahalli hizmetiçi eğitime katıldınız?” İfadesine Verilen Cevapların
Frekans Tablosu
Tablo 1/ C-5 ‘e bakıldığında okul müdürleri arasında “Hiç eğitime katılmadım.” cevabının en
yüksek olduğu grubun % 22 ile ortaokul ve okul öncesi seviyelerinde olduğu görülür. Bu grupları
% 21 ile ilkokul ve % 19 ile lise müdürleri takip etmektedir. “5’ten fazla eğitime katıldım.” ce-
vabında da en yüksek katılımı sağlayan grup % 36 ile okul öncesi müdür yardımcılarından oluş-
maktadır. Hemen arkasından %35 ile ilkokul müdür yardımcıları gelmektedir.
47