Page 132 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 132

se-1  Değerlendirme Raporu





                Üçüncü sıradaki ana başlık “Eğitimlerin zamanlaması kötü” olmuştur . Frekansı 2142’dir ve me-

            tin kutularına da sıklıkla yazılan bir cevaptır. Cevaplar arasındaki oranı % 13 civarındadır.
                Dördüncü sıradaki ana başlık “Eğitimler katkısız /Yalnızca iş yükü getiriyor.” olmuştur . Frekan-
            sı 2005’tir. Cevaplar arasındaki oranı % 12 civarındadır. Cevaba yönelim azımsanmayacak derece-

            dedir. Cevabın ayrıntılı incelenmesi önemlidir.
                Son ana başlık “Eğitimin organizasyonu kötü” başlığı altında toplanmıştır seçenek 1663 frekans

            ile %10,33 orana sahiptir. Bu veriler çalışmanın hedefleri doğrultusunda öneme sahiptir.




            C. 21-22.  Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili ya-

            şadığınız olumsuzlukları işaretleyiniz.
            A) Eğiticiler Yetersiz.



                                                                                              Valid Percent
                                                                                Frekans
             Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programla-  (Katılımcı    (Katılımcı cevap-
                      rıyla ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir?          cevapları    larının toplam
                                  A- Eğiticiler yetersiz.                                   cevaplara dağılı-
                                                                                dağılımı)
                                                                                             mı yüzdesi %)
            Eğitimcilerin ön hazırlık yapmadan eğitime gelmesi eğitimin verimlili-
            ğini düşürüyor                                                        3714            23,07
            Aldığım eğitimde eğitimcinin tek düze ses tonu dersi takip etmemi zor-
            laştırdığı için verim alamadım.                                       1405            8,73

            Eğitimler gerçek yaşam problemlerinden uzak, soyut bilgiler içeriyor   1226           7,61
            Yalnızca metne dayalı eğitimler düzenleniyor, bu durum eğitimin ve-
            rimliliğini düşürüyor.                                                 6              0,00

            Aldığım eğitim eğitmenin yetersizliğinden kaynaklı katkı sağlamadı.    1              0,00
            Toplam Cevap                                                          6352            39,45

              Tablo2/ C-13 A “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşadığınız
                             olumsuzluklar nelerdir?” İfadesine Verilen Cevapların Frekans Tablosu





                 Tablo2/ C-13 A‘da “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla

            ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir?” ifadesine “Eğitimcilerin ön hazırlık yapmadan eğiti-
            me gelmesi eğitimin verimliliğini düşürüyor.” ifadesi 21. - 22. ifadelere verilen cevaplar içinde en
            yüksek frekansa sahiptir. Tüm olumsuzlukların başında yer alan cevap %23 cevap ve 3714 frekans

            çekmiştir.
                İkinci sıradaki alt başlık “Aldığım eğitimde eğitimcinin tek düze ses tonu dersi takip etmemi zor-
            laştırdığı için verim alamadım.” cevabı 1405 katılımcı yönelimi ile %9 civarında cevaplanma ora-

            nına sahiptir.
                Üçüncü sırada 1226 frekansla “Eğitimler gerçek yaşam problemlerinden uzak, soyut bilgiler içe-
            riyor” cevabı yer almaktadır. Bu başlık, içerik üst başlığına dahil edilebileceği gibi eğitmenin anla-




                                                           131
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137