Page 132 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 132
se-1 Değerlendirme Raporu
Üçüncü sıradaki ana başlık “Eğitimlerin zamanlaması kötü” olmuştur . Frekansı 2142’dir ve me-
tin kutularına da sıklıkla yazılan bir cevaptır. Cevaplar arasındaki oranı % 13 civarındadır.
Dördüncü sıradaki ana başlık “Eğitimler katkısız /Yalnızca iş yükü getiriyor.” olmuştur . Frekan-
sı 2005’tir. Cevaplar arasındaki oranı % 12 civarındadır. Cevaba yönelim azımsanmayacak derece-
dedir. Cevabın ayrıntılı incelenmesi önemlidir.
Son ana başlık “Eğitimin organizasyonu kötü” başlığı altında toplanmıştır seçenek 1663 frekans
ile %10,33 orana sahiptir. Bu veriler çalışmanın hedefleri doğrultusunda öneme sahiptir.
C. 21-22. Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili ya-
şadığınız olumsuzlukları işaretleyiniz.
A) Eğiticiler Yetersiz.
Valid Percent
Frekans
Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programla- (Katılımcı (Katılımcı cevap-
rıyla ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir? cevapları larının toplam
A- Eğiticiler yetersiz. cevaplara dağılı-
dağılımı)
mı yüzdesi %)
Eğitimcilerin ön hazırlık yapmadan eğitime gelmesi eğitimin verimlili-
ğini düşürüyor 3714 23,07
Aldığım eğitimde eğitimcinin tek düze ses tonu dersi takip etmemi zor-
laştırdığı için verim alamadım. 1405 8,73
Eğitimler gerçek yaşam problemlerinden uzak, soyut bilgiler içeriyor 1226 7,61
Yalnızca metne dayalı eğitimler düzenleniyor, bu durum eğitimin ve-
rimliliğini düşürüyor. 6 0,00
Aldığım eğitim eğitmenin yetersizliğinden kaynaklı katkı sağlamadı. 1 0,00
Toplam Cevap 6352 39,45
Tablo2/ C-13 A “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşadığınız
olumsuzluklar nelerdir?” İfadesine Verilen Cevapların Frekans Tablosu
Tablo2/ C-13 A‘da “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla
ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir?” ifadesine “Eğitimcilerin ön hazırlık yapmadan eğiti-
me gelmesi eğitimin verimliliğini düşürüyor.” ifadesi 21. - 22. ifadelere verilen cevaplar içinde en
yüksek frekansa sahiptir. Tüm olumsuzlukların başında yer alan cevap %23 cevap ve 3714 frekans
çekmiştir.
İkinci sıradaki alt başlık “Aldığım eğitimde eğitimcinin tek düze ses tonu dersi takip etmemi zor-
laştırdığı için verim alamadım.” cevabı 1405 katılımcı yönelimi ile %9 civarında cevaplanma ora-
nına sahiptir.
Üçüncü sırada 1226 frekansla “Eğitimler gerçek yaşam problemlerinden uzak, soyut bilgiler içe-
riyor” cevabı yer almaktadır. Bu başlık, içerik üst başlığına dahil edilebileceği gibi eğitmenin anla-
131