Page 131 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 131
se-1 Değerlendirme Raporu
22- C, Cevaplanması zorunlu olmayan, yalnızca 21. ifadede “DİĞER” seçeneğini işaretleyenle-
rin kendi cevaplarını oluşturabilecekleri metin kutusunun yer aldığı bir maddedir. 21. İfadeyle aynı
davranışı yoklamaya yönelik olan 22. ifadenin editörlük aşamasında veriler tek tek okunup her bir
yorumu karşılayacak sayıda kod açılmıştır. Tüm metin yanıtlar sayısal verilere aktarılıp 21. ifade-
nin verileriyle birleştirilmiştir. Bu sebeple 21. ve 22. maddelerin analizleri ve yorumlamaları bir-
likte yapılacaktır.
22. İfadeye metin yazarak cevap veren katılımcı sayısı 664’tür
21. ve 22. maddelere verilen yanıtlar beş ayrı grupta incelenebilir. Tablo2/ C-13 gruplara veri-
len cevapların frekans tablosudur.
Frekans Valid Percent
Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim (Katılımcı cevapları (Katılımcı cevaplarının
programlarıyla ilgili yaşadığınız dağılımı) toplam cevaplara dağı-
olumsuzluklar nelerdir?
lımı yüzdesi %)
Eğiticiler yetersiz 6352 39,45 %
Eğitimin içeriği kötü 3938 24,46 %
Eğitimlerin zamanlaması kötü 2142 13,30 %
Eğitimler katkısız /Yalnızca iş yükü getiriyor. 2005 12,45 %
Eğitimin organizasyonu kötü 1663 10,33 %
Toplam Cevap 16100 100 %
Toplam Katılımcı 7792
Tablo2/ C-13 “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili
yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir?” İfadesine Verilen Cevapların Frekans Tablosu
Tablo2/ C-13 ‘te her bir ana başlığın altında alt başlıklar bulunmaktadır. Maddeye katılımcıların
verdikleri toplam yanıt sayısı 16100‘ dür. Ana başlıklar ayrı ayrı tablolar yardımıyla incelenecektir.
“Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşadığınız
olumsuzluklar nelerdir? “ ifadesine ait frekans tablosu Tablo2/ C-13‘te en çok kullanıcı tarafın-
dan farklı alt seçeneklerde işaretlenerek ve metin kutusuna da yazılarak belirtilen “Eğiticiler yeter-
siz” ana başlığıdır. Tüm cevapların % 39,45’ ini bu ana başlık kapsamaktadır. Bu cevabın frekansı
6352’ dir. Bu frekans, ifadeye verilmiş en yüksek sayılı cevaptır. Çalışmanın hedefleri için oldukça
aydınlatıcı bir veridir.
İkinci yüksek frekanslı ana başlık “Eğitimin içeriği kötü” olmuştur . 3938 frekansa sahiptir ve
cevaplanma oranı %24,46 ’dır.
130