Page 133 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 133

se-1  Değerlendirme Raporu





            tım  biçiminden  kaynaklı  olabileceği  varsayımından  hareketle  “Eğiticiler  yetersiz.”  ana  başlığına

            alınmıştır. Sıralamadaki diğer başlıkların frekansı çok düşüktür.Tablo-C13/A ‘yı ayrıca inceleyiniz.




            C. 21-22.  Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşa-

            dığınız olumsuzlukları işaretleyiniz.
            B) Eğitimin İçeriği Kötü




             Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim prog-  Frekans         Valid Percent
                 ramlarıyla ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir?   (Katılımcı  (Katılımcı cevaplarının
                                                                          cevapları     toplam cevaplara
                                       B - Eğitimin içeriği kötü          dağılımı)    dağılımı yüzdesi %)
            Hep aynı konularda eğitimler veriliyor.                         1952              12,12
            Aldığım eğitim, eğitime başvururken oluşan beklentimin çok al-
            tında kalıyor.                                                  1342              8,34
            Aldığım eğitimin kalitesi düşük,eğitimlere yalnızca sertifika için
            katılıyorum.                                                    606               3,76
            Çevrimiçi dersler yetersiz ve verimsiz.                          22               0,14
            Eğitim içerikleri belirlenirken fikrimiz alınmadığından ihtiyacımı
            karşılamadı.                                                     11               0,07
            Toplam Cevap                                                    3938              24,46

             Tablo2/ C-13 B “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşadığınız
                            olumsuzluklar nelerdir?” İfadesine Verilen Cevapların Frekans Tablosu



                Tablo– C13/B ‘de “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla

            ilgili  yaşadığınız  olumsuzluklar  nelerdir??”  ifadesine verilen  cevaplar içinde  “Eğitimin içeriği
            kötü” ana  başlığı    3938  frekans  ile  ikinci  yere  oturmuştur.  Tüm  cevaplar  arasındaki  yeri  ise  %

            24,46’dır.
                Ana başlığın alt başlıkları teker teker ele alınırsa; “Hep aynı konularda eğitimler veriliyor.” cevabı en
            yüksek frekansa sahip olup frekansı 1952’ dir. Cevaplar içindeki oransal yeri ise %12,12 ‘dir. Bu

            cevap konularda çeşitlilik arzu edildiğini göstermektedir. İlerleyen bölümlerde katılımcılara hangi
            konularda eğitim istediklerine dair metin kutusu sorusu yer almaktadır. Yapılan incelemeye göre

            1952 katılımcının yalnızca 53’ ü metin kutusu yardımıyla farklı bir eğitim talebinde bulunmuştur.
            Farklı  eğitim taleplerinin büyük bölümü, kendilerine alternatiflerin sunulmasını beklemektedirler
            sonucu çıkarılabilir.

                İkinci sıradaki alt başlık “Aldığım eğitim, eğitime başvururken oluşan beklentimin çok altında
            kalıyor.” cevabı 1342 katılımcı yönelimi ile % 8 civarında cevaplama oranına sahiptir. Eğitim içe-

            rikleri konusu da bu çalışmadan çıkarılabilecek sonuçlar ve görevler bulunduğu anlamı çıkarılabilir.
                Üçüncü sırada 606 frekansla “Aldığım eğitimin kalitesi düşük, eğitimlere yalnızca sertifika için
            katılıyorum.” cevabı yer almaktadır. Frekansı azımsanmayacak derecede dikkat çekicidir.





                                                           132
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138