Page 133 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 133
se-1 Değerlendirme Raporu
tım biçiminden kaynaklı olabileceği varsayımından hareketle “Eğiticiler yetersiz.” ana başlığına
alınmıştır. Sıralamadaki diğer başlıkların frekansı çok düşüktür.Tablo-C13/A ‘yı ayrıca inceleyiniz.
C. 21-22. Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşa-
dığınız olumsuzlukları işaretleyiniz.
B) Eğitimin İçeriği Kötü
Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim prog- Frekans Valid Percent
ramlarıyla ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir? (Katılımcı (Katılımcı cevaplarının
cevapları toplam cevaplara
B - Eğitimin içeriği kötü dağılımı) dağılımı yüzdesi %)
Hep aynı konularda eğitimler veriliyor. 1952 12,12
Aldığım eğitim, eğitime başvururken oluşan beklentimin çok al-
tında kalıyor. 1342 8,34
Aldığım eğitimin kalitesi düşük,eğitimlere yalnızca sertifika için
katılıyorum. 606 3,76
Çevrimiçi dersler yetersiz ve verimsiz. 22 0,14
Eğitim içerikleri belirlenirken fikrimiz alınmadığından ihtiyacımı
karşılamadı. 11 0,07
Toplam Cevap 3938 24,46
Tablo2/ C-13 B “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla ilgili yaşadığınız
olumsuzluklar nelerdir?” İfadesine Verilen Cevapların Frekans Tablosu
Tablo– C13/B ‘de “Daha önce katılmış olduğunuz mahalli hizmetiçi eğitim programlarıyla
ilgili yaşadığınız olumsuzluklar nelerdir??” ifadesine verilen cevaplar içinde “Eğitimin içeriği
kötü” ana başlığı 3938 frekans ile ikinci yere oturmuştur. Tüm cevaplar arasındaki yeri ise %
24,46’dır.
Ana başlığın alt başlıkları teker teker ele alınırsa; “Hep aynı konularda eğitimler veriliyor.” cevabı en
yüksek frekansa sahip olup frekansı 1952’ dir. Cevaplar içindeki oransal yeri ise %12,12 ‘dir. Bu
cevap konularda çeşitlilik arzu edildiğini göstermektedir. İlerleyen bölümlerde katılımcılara hangi
konularda eğitim istediklerine dair metin kutusu sorusu yer almaktadır. Yapılan incelemeye göre
1952 katılımcının yalnızca 53’ ü metin kutusu yardımıyla farklı bir eğitim talebinde bulunmuştur.
Farklı eğitim taleplerinin büyük bölümü, kendilerine alternatiflerin sunulmasını beklemektedirler
sonucu çıkarılabilir.
İkinci sıradaki alt başlık “Aldığım eğitim, eğitime başvururken oluşan beklentimin çok altında
kalıyor.” cevabı 1342 katılımcı yönelimi ile % 8 civarında cevaplama oranına sahiptir. Eğitim içe-
rikleri konusu da bu çalışmadan çıkarılabilecek sonuçlar ve görevler bulunduğu anlamı çıkarılabilir.
Üçüncü sırada 606 frekansla “Aldığım eğitimin kalitesi düşük, eğitimlere yalnızca sertifika için
katılıyorum.” cevabı yer almaktadır. Frekansı azımsanmayacak derecede dikkat çekicidir.
132