Page 136 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 136
se-1 Değerlendirme Raporu
C - 23-24 İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme
olur?
23-C ifadesinin cevaplanması zorunludur. İfadeye çoklu yanıt verilebilir. Katılımcı hem birden
çok seçenek işaretleyip hem de “DİĞER” seçeneğini işaretleyerek 24. soruya katılabilir.
24- C.” İhtiyaç duyulan eğitim faaliyetinin nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olacağına
dair fikrinizi belirtiniz.“ ifadesinden oluşur.
24- C Cevaplanması zorunlu olmayan, yalnızca 23. ifadede “DİĞER” seçeneğini işaretleyenle-
rin kendi cevaplarını oluşturabilecekleri metin kutusunun yer aldığı bir maddedir. 23. ifadeyle aynı
davranışı yoklamaya yönelik olan 24. ifadenin editörlük aşamasında veriler tek tek okunup her bir
yorumu karşılayacak sayıda kod açılmıştır. Tüm metin yanıtlar sayısal verilere aktarılıp 23. ifade-
nin verileriyle birleştirilmiştir. Bu sebeple 23. ve 24. maddelerin analizleri ve yorumlamaları bir-
likte yapılacaktır.
22. İfadeye metin yazarak cevap vere katılımcı sayısı 464’tür
23. ve 24. maddelere verilen yanıtlar beş ayrı grupta incelenebilir. Tablo2/ C-14 gruplara veri-
len cevapların frekans tablosudur.
Frekans Valid Percent
İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir (Katılımcı (Katılımcı cevapları-
öğrenme olur? cevapları da- nın toplam cevaplara
ğılımı) dağılımı yüzdesi %)
Eğitim organizasyonunda başarılı olunmalı 7475 36,78
Disiplinler arası uygulanabilir ve uygulamalı eğitimler olmalı 6661 32,78
Uzman veya akademisyen eğitmenler olmalı 4430 21,80
Uygulamalı eğitimler düzenlenmeli 1626 8,00
Eğitimlerin düzenlendiği zaman seçimi 69 0,34
Zorunlu eğitimler olmamalı 60 0,30
Toplam Cevap 20321 100
Toplam Katılımcı 7792
Tablo2/ C-14 “İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olur?” İfadesine
Verilen Cevapların Frekans Tablosu
Tablo2/ C-14‘te “ İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olur?
“ ifadesine verilen cevapların frekans tablosu bulunmaktadır. Tabloda cevaplar altı ana başlığa bö-
lünmüştür. Toplam cevap sayısı 20321 ‘dir. İfade katılımcılar tarafından çok sayıda işaretlenmiştir.
Editörlük aşamasında 464 katılımcının çok başlıklı metin yanıtlar verdikleri görülmüştür. Kullanı-
cının çözümü önemsediği izlenimi yaratmaktadır. Her bir ana başlığın alt başlıkları tablolar yardı-
mıyla incelenecektir.
135