Page 138 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 138
se-1 Değerlendirme Raporu
Başlığa ait alt başlıklar incelendiğinde “Eğitim materyalleriyle desteklenen seminerler ile düzen-
lenmeli.” ifadesinin frekansı 4040 olup cevaplar arasındaki yüzdesi 19,88’ dir.Katılımcının daha
önceki ifadelerdeki yanıtlarından çıkarılabileceği gibi uygulamalı , aktif katılımlı eğitim talebi bu-
lunmaktadır.
İkinci sıradaki alt başlık “Tüm eğitim sürecinin dikkatle planlandığı seminerler ile düzenlenme-
li.” cevabı 3402 katılımcı yönelimi ile % 17 civarında cevaplama oranına sahiptir. Kullanıcı metin-
lerinden çıkarıldığı üzere sürecin planlanması zaman, mekan, eğitim konuları, içerikler ve eğitmen
seçimi konularını içermektedir. Katılımcılar planlamanın aksamalara neden olmamasının uygun
olduğunu düşünüyor denilebilir.
Sıralamadaki diğer başlıkların frekansı oldukça düşüktür. Diğer maddelerin toplam frekansları
35’in altındadır. Tablo-C14/A‘ yı inceleyiniz.
C. 23-24 İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olur?
B) Disiplinler Arası İlişki Kurulan Seminerler ile Düzenlenmeli
Frekans Valid Percent
İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir (Katılımcı (Katılımcı cevaplarının
öğrenme olur? cevapları toplam cevaplara dağı-
B - Disiplinler arası ilişki kurulan seminerler ile düzenlenmeli.
dağılımı) lımı yüzdesi %)
Eğitimler gerçek bir eğitim problemi üzerinden, okulların imkan-
larıyla sahada uygulanılabilecek ve çözüm odaklı olmalı 4310 21,21 %
Disiplinler arası ilişki kurulan seminerler ile düzenlenmeli. 2351 11,57 %
Toplam Cevap 6661 32,78 %
Tablo2/ C-14 B “İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme olur?” İfadesine
Verilen Cevapların Frekans Tablosu
Tablo2/ C-14 B‘de “İhtiyaç duyulan eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme
olur? “ifadesine “Disiplinler arası ilişki kurulan seminerler ile düzenlenmeli.” başlığı 23-24. ifa-
delere verilen cevaplar içinde ikinci sırada yer almaktadır. Ana başlığın frekansı 6661’dir. Başlığa
ait alt başlıklar incelendiğinde “Eğitimler gerçek bir eğitim problemi üzerinden, okulların imkanla-
rıyla sahada uygulanılabilecek ve çözüm odaklı olmalı.” ifadesinin frekansı 4310 olup cevaplar ara-
sındaki yüzdesi 21,21’ dir. Bu yanıt çoğunlukla metin kutularındaki katılımcı cevaplarından elde
edilen veri sonucudur. Frekansın bu denli yüksek olması katılımcıların uygulanabilir ve kendi saha-
larına taşıyabilecekleri eğitimlere verdikleri önemi gösterir denilebilir.
İkinci sıradaki alt başlık “Disiplinler arası ilişki kurulan seminerler ile düzenlenmeli.” cevabı
2351 katılımcı yönelimi ile % 11,57 civarında cevaplama oranına sahiptir.
137