Page 178 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 178
se-1 Değerlendirme Raporu
se-1 çalışmasına katılım çalışma yılı açısından değerlendirildiğinde ilk 5 yılını çalışan katılım-
cı sayısı düşük bulunmuştur. 10. , 15. ve 20. hizmet yılını çalışan öğretmen sayısının yüksek
çıkması dikkat çekicidir. Bu durum katılımcıların bu yıllar civarında görev yaptıkları ve bu
yıllara asıl görev sürelerini yuvarladıkları izlenimi yaratmıştır. En yüksek katılım%16 ile 26+
‘a aittir.
se-1 çalışmasına katılıma cinsiyete göre bakıldığında % 57 kadın, % 43 erkek olduğu görül-
mektedir. Erkek katılımcı sayısından kadın katılımcı sayısı 1090 kişi daha fazladır.
se-1 çalışmasına katılımcı sayısı görev bazında incelendiğinde ildeki tüm kamu öğretmenleri-
nin % 60’ ı, müdürlerin %58’i ve müdür yardımcılarının % 46’sı çalışmaya katılmıştır. Bu
oranlar, çalışmanın güvenirliğini çok yüksek kılmaktadır. Çalışmaya katılanlar üzerinden bakı-
lınca en yüksek katılımı % 91 ile öğretmenler, en düşük katılımı % 3,9 ile müdürler yapmışlar-
dır.
se-1 çalışmasının katılımcılarının öğrenim durumuna bakılınca, yalnızca 16 katılımcı doktora
mezunu , 947 katılımcı yüksek lisans mezunudur. 111 katılımcı lisansa tamamlama yap-
mıştır. Yüksek lisans mezunu katılımcı sayısı oldukça fazladır. 6718 katılımcı lisans mezunu-
dur.
Merkezi hizmet içi eğitimlerle ilgili üç ifadeye verilen çarpıcı veriler aşağıdadır.
Katılımcıların yaklaşık % 38’ i son iki yılda hiç merkezi hizmetiçi eğitime katılmamıştır. 5’ten
fazla eğitime katılanların oranı da %11 ‘dir. Hizmetiçi eğitime hiç katılmayanların oranı yük-
sek olduğu gibi, 5’ ten fazla eğitime katılanların oranı da yüksektir.
5’ten fazla eğitime okul öncesi katılımcılarında %15 oranında , lise katılımcılarında % 10 ora-
nında katılım sağlanmıştır. “Eğitim basamağı arttıkça eğitimlere katılım oranı düşmekte-
dir.” denilebilir.
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım oranı ilk hizmet yılını çalışan katılımcılarda oldukça dü-
şüktür. se-1 çalışmasına katılan 1-5 hizmet yıllarını çalışan öğretmen katılımcı sayısı oldukça
az olduğundan bu aralık verilerinin dışında değerlendirme yapılacak olursa, 6-12 hizmet yılı
arası görev yapan öğretmen katılımcılar merkezi hizmetiçi eğitimlere diğer gruplara oranla da-
ha fazla katılmışlar ve 12 hizmet yılından sonra eğitim oranı azalarak devam etmiştir, denilebi-
lir.
177