Page 181 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 181

se-1  Değerlendirme Raporu






              Mahalli hizmetiçi eğitimlere erkek katılımcılar, kadın katılımcılardan daha fazla ilgi göstermiş-
                lerdir. Fakat “son iki yılda 5’ten fazla eğitime katıldım”, cevabını veren kadın ve erkek katılım-
                cı oranları eşit düzeydedir. Bu durum, kadın katılımcılar ve erkek katılımcılar arasında eğitime

                daha yüksek oranda ihtiyaç duyup harekete geçen öğretmen sayısının denk olduğu, alt gruplar-
                da ise kadın katılımcıların çeşitli sosyal sebeplerden  geri planda kaldığı izlenimi yaratmıştır.

              Okul  seviyesi  arttıkça  eğitimlere  katılım  oranı  düşmektedir.  Okul  öncesi  öğretmenleri  5’ten
                fazla eğitime %9 oranda , lise öğretmenleri 5’ten fazla eğitime % 4 oranda katılmışlardır.


              Öğrenim düzeyi arttıkça mahalli  hizmetiçi eğitimlere katılma oranı artmaktadır. Mahalli hiz-
                metiçi eğitimlerinde bu ilişki merkezi hizmet içi eğitimlere katılım - öğrenim düzeyi ilişkisin-

                den çok daha nettir. Lisansa tamamlayanlar mahalli eğitimlere az rağbet ederken doktora me-
                zunları çok daha fazla katılım göstermişlerdir. 5’ ten fazla eğitime katılım oranları lisansa ta-
                mamlayanlarda  % 2,   lisans  mezunlarında % 4 , yüksek lisans mezunlarında %13  ve dokto-

                ra mezunlarında % 17’ dir.  Lisans mezunlarının merkezi hizmetiçi eğitimlerde 5’ten fazla eği-
                time katılım % 11 iken mahalli eğitime katılımı % 4’ tür. Yüksek lisans ve doktora mezunun-

                da  böyle bir fark mevcut değildir. Lisans mezunu mahalli eğitimden, merkezi eğitimlerle kı-
                yaslandığında  kaçınmaktadır  bu durum araştırılması gereken bir konudur.


              Doktora mezunlarının mahalli hizmetiçi eğitimlere ilişkin verileri ilginçtir. Doktora mezunları-

                nın %50’ den fazlası hiç mahalli eğitime katılmamıştır bu veri en yüksek oranı oluşturmakta-
                dır. Gene aynı grup 5’ten fazla eğitime % 18 katılımla en üst veri grubunu oluşturmaktadır. Bu
                durum doktora mezunlarının iki keskin gruba ayrıldığını akla getirmektedir. Birinci  grup ma-

                halli eğitimlere hiç yönelmezken, ikinci grup mahalli eğitimlere sıklıkla yöneliyor denilebilir.


              Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılımın en yüksek olduğu görev grubu müdür yardımcılarının,
                5’ ten fazla eğitime katılımları % 9’ dur. İkinci sıradaki  müdürlerin 5’ ten fazla eğitime katı-
                lanları % 8 ‘ dir. En az katılım öğretmenlerden gelmektedir.  5’ ten fazla eğitime katılım oran-

                ları  % 4’ tür. Dikkat çekici olan veri 5’ ten fazla eğitime katılım oranları açısından bakıldığın-
                da  merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım, mahalli hizmetiçi eğitimlere katılımının iki katı kadar

                olduğudur. Bu veri Denizli ÖYG Şube Müdürlüğü için önemli bir konudur.


              Merkezi hizmetiçi katılım cevaplarından, “1-2 Eğitime katıldım.” cevabını 1 kabul edip,“3-5
                Eğitime katıldım.” cevabını 3 kabul edip,“5’ten fazla eğitime katıldım.” cevabını 6 kabul edip
                kişi başına düşen merkezi hizmetiçi eğitim sayısı hesaplandığında 1,519 sayısına ulaşılmıştır.







                                                           180
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186