Page 181 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 181
se-1 Değerlendirme Raporu
Mahalli hizmetiçi eğitimlere erkek katılımcılar, kadın katılımcılardan daha fazla ilgi göstermiş-
lerdir. Fakat “son iki yılda 5’ten fazla eğitime katıldım”, cevabını veren kadın ve erkek katılım-
cı oranları eşit düzeydedir. Bu durum, kadın katılımcılar ve erkek katılımcılar arasında eğitime
daha yüksek oranda ihtiyaç duyup harekete geçen öğretmen sayısının denk olduğu, alt gruplar-
da ise kadın katılımcıların çeşitli sosyal sebeplerden geri planda kaldığı izlenimi yaratmıştır.
Okul seviyesi arttıkça eğitimlere katılım oranı düşmektedir. Okul öncesi öğretmenleri 5’ten
fazla eğitime %9 oranda , lise öğretmenleri 5’ten fazla eğitime % 4 oranda katılmışlardır.
Öğrenim düzeyi arttıkça mahalli hizmetiçi eğitimlere katılma oranı artmaktadır. Mahalli hiz-
metiçi eğitimlerinde bu ilişki merkezi hizmet içi eğitimlere katılım - öğrenim düzeyi ilişkisin-
den çok daha nettir. Lisansa tamamlayanlar mahalli eğitimlere az rağbet ederken doktora me-
zunları çok daha fazla katılım göstermişlerdir. 5’ ten fazla eğitime katılım oranları lisansa ta-
mamlayanlarda % 2, lisans mezunlarında % 4 , yüksek lisans mezunlarında %13 ve dokto-
ra mezunlarında % 17’ dir. Lisans mezunlarının merkezi hizmetiçi eğitimlerde 5’ten fazla eği-
time katılım % 11 iken mahalli eğitime katılımı % 4’ tür. Yüksek lisans ve doktora mezunun-
da böyle bir fark mevcut değildir. Lisans mezunu mahalli eğitimden, merkezi eğitimlerle kı-
yaslandığında kaçınmaktadır bu durum araştırılması gereken bir konudur.
Doktora mezunlarının mahalli hizmetiçi eğitimlere ilişkin verileri ilginçtir. Doktora mezunları-
nın %50’ den fazlası hiç mahalli eğitime katılmamıştır bu veri en yüksek oranı oluşturmakta-
dır. Gene aynı grup 5’ten fazla eğitime % 18 katılımla en üst veri grubunu oluşturmaktadır. Bu
durum doktora mezunlarının iki keskin gruba ayrıldığını akla getirmektedir. Birinci grup ma-
halli eğitimlere hiç yönelmezken, ikinci grup mahalli eğitimlere sıklıkla yöneliyor denilebilir.
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılımın en yüksek olduğu görev grubu müdür yardımcılarının,
5’ ten fazla eğitime katılımları % 9’ dur. İkinci sıradaki müdürlerin 5’ ten fazla eğitime katı-
lanları % 8 ‘ dir. En az katılım öğretmenlerden gelmektedir. 5’ ten fazla eğitime katılım oran-
ları % 4’ tür. Dikkat çekici olan veri 5’ ten fazla eğitime katılım oranları açısından bakıldığın-
da merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım, mahalli hizmetiçi eğitimlere katılımının iki katı kadar
olduğudur. Bu veri Denizli ÖYG Şube Müdürlüğü için önemli bir konudur.
Merkezi hizmetiçi katılım cevaplarından, “1-2 Eğitime katıldım.” cevabını 1 kabul edip,“3-5
Eğitime katıldım.” cevabını 3 kabul edip,“5’ten fazla eğitime katıldım.” cevabını 6 kabul edip
kişi başına düşen merkezi hizmetiçi eğitim sayısı hesaplandığında 1,519 sayısına ulaşılmıştır.
180