Page 180 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 180

se-1  Değerlendirme Raporu





                Merkezi hizmetiçi eğitimlere az katılan veya hiç katılmayan 5646 katılımcıya  çoklu cevap ola-

            nağı sunarak iki ayrı sorudan elde edilen verilerden  öne çıkan ilk beş madde tabloda verilmiştir. İlk
            sıradaki cevabı “Merkezi hizmetiçi eğitimlere ayıracak zaman bulamıyorum.” cevapların %34’ünü
            almıştır.

                Katılımcıların %  27’  si eğitimlerin ilgilerini çekmediğini söylemiştir. %23  katılımcı, merkezi
            eğitimlerin mekan konaklama koşullarının belirsizliğinden katılmayı riskli bulmuştur. %  10  katı-

            lımcı, başvurduğu halde kabul edilmediklerini bildirmiştir.
                Üst sıralarda olmasa da çalışmamızdan çıkan ilginç bir veri de 5. sıradaki gerekçedir. 492  kişi
            merkezi hizmetiçi eğitimlere başvuru yolunu bilmemektedir.



              Merkezi hizmet içi eğitimlere ait  Denizli kamu kurumlarında görev yapan 7792    öğretmenin
                verilerinden oluşan se-1 çalışmasının değerlendirme raporu ilgili kurumlara iletilecektir. Değer-
                lendirme ilgili kurumların takdirindedir.


            Mahalli hizmetiçi eğitimlerle ilgili  onbeş  ifadeye verilen cevaplara ait özet veriler aşağıda-
            dır.


              Katılımcıların % 83 ’ü (6496 katılımcı)  mahalli hizmetiçi eğitimler planlanırken, planla-

                maya katkı sunmadıklarını söylemişlerdir.


               Mahalli hizmetiçi eğitimler planlanırken katılımcılara neden  katkıda bulunmadıkları sorulun-
                ca %  65‘  i (5093 katılımcı ) haberlerinin olmadığını söylemişlerdir. Oysa mahalli hizmetiçi
                eğitim planının önemli aşamalarından biri öğretmenlerin planlama  konusunda katkı sunmaları-

                nı sağlamaktır.  Bu veri Denizli ÖYG Şube Müdürlüğü için önem arz eden bir  konudur. İlgi-
                lenmiyorum ve istemiyorum cevapları 2699 katılımcıyla  %35 ‘i oluşturmaktadır.


              Katılımcılar % 83 oranda mahalli eğitimlerin planlamasına katkı sunmasalar da açılan hizmeti-

                çi eğitimlerden %  69  oranda haberdar olduklarını söylemişlerdir. Haberi  olmayan kesim de
                azımsanmayacak ölçüdedir. Bu oran %31 olarak tespit edilmiştir.


              Katılımcıların  yaklaşık  %  38’  i  son  iki  yılda hiç mahalli   hizmetiçi eğitime  katılmamıştır.
                5’ten fazla eğitime katılanların oranı da % 11 ‘dir. Hiç hizmetiçi eğitime katılmayanların oranı

                yüksektir. En çok frekans alan cevap % 43 ile “1-2 eğitime katıldım.” cevabıdır.












                                                           179
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185