Page 63 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 63
se-1 Değerlendirme Raporu
3. sıradaki başlık “Hep aynı konularda eğitimler veriliyor.” yaklaşık %10 idareciyi çekmiştir.
Aslında Denizli MEM idarecilere eğitim planlama konusunda görev verdiği halde idarecilerin %65
‘i planlamaya katkım olmuyor demişlerdi. Bu da konuyla ilgili bir takım önlemler alınması gerekli-
liğini bir kez daha ortaya koymuştur.
5. sırada “Aldığım eğitim, eğitime başvururken oluşan beklentimin çok altında kalıyor.” seçene-
ğine yönelmişlerdir. Bu maddeye idarecilerden yaklaşık %10 yönelim olmuştur.
Katılımcı cevaplarını kategorik başlıklar halinde sunulursa;
-Eğitimciden kaynaklanan sorunlar %25,
-Eğitim içeriğinden kaynaklı sorunlar %20,
-Eğitim şeklinden kaynaklı sorunlar %20,
-Katılımcıdan kaynaklı sorunlar %9
sıralamasına ulaşılır.
C- 23-24 İhtiyaç duyulan mahalli hizmetiçi eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse
etkili bir öğrenme olur?
23-C İfadesinin cevaplanması zorunludur. İfadeye çoklu yanıt verilebilir. Katılımcı hem birden
çok seçenek işaretleyip hem de “DİĞER” seçeneğini işaretleyerek 24. soruya katılabilir.
24- C ” İhtiyaç duyulan mahalli hizmetiçi eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğren-
me olacağına dair fikrinizi belirtiniz.“ ifadesinden oluşur.
24- C Cevaplanması zorunlu olmayan, yalnızca 23. ifadede “DİĞER” seçeneğini işaretleyenlerin
kendi cevaplarını oluşturabilecekleri metin kutusunun yer aldığı bir maddedir. 23. ifadeyle aynı
davranışı yoklamaya yönelik olan 24. ifadenin editörlük aşamasında veriler tek tek okunup her bir
yorumu karşılayacak sayıda kod açılmıştır. Tüm metin yanıtlar sayısal verilere aktarılıp 23. ifadenin
verileriyle birleştirilmiştir. Bu sebeple 23. ve 24. ifadelerin analizleri ve yorumlamaları birlikte ya-
pılacaktır.
24. İfadeye metin yazarak katılan müdürlerin sayısı 33, müdür yardımcılarının sayısı 21’dir. 23
ve 24. İfadelerin frekans verileri bir sonraki sayfada Tablo 1/ C-12’de bulunmaktadır.
62