Page 64 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 64

se-1  Değerlendirme Raporu






            İhtiyaç duyulan mahalli hizmetiçi eğitim faaliyeti
                                                                     MÜDÜR       MÜDÜR           MÜDÜR
                        nasıl düzenlenirse etkili
                                                           MÜDÜR  Yüzde  YARDIMCISI  YARDIMCISI
                           bir öğrenme olur?                Frekans    (%)        Frekans       Yüzde (%)
            Eğitimler gerçek bir eğitim problemi üzerinden,
            okulların imkanlarıyla sahada uygulanılabilecek ve   166    21          226             20
            çözüm odaklı olmalı
            Eğitim materyalleriyle desteklenen seminerler ile   155     19          221             20
            düzenlenmeli.
            Tüm eğitim sürecinin dikkatle planlandığı seminer-
            ler ile düzenlenmeli.                             123       15          177             16
            Disiplinler arası ilişki kurulan seminerler ile düzen-  92   11         118             10
            lenmeli.
            Eğiticinin iletişim kabiliyeti yüksek olmalı       0         0          181             16

            Kursiyerlerin eğitime aktif katılımı sağlanmalı   65         8          87              8
            Eğiticiler birden fazla, alanında uzman veya akade-
            misyen olmalılar                                  164       20          43              3
            Uzman katılımıyla düzenlenen seminerler ile düzen-  0        1          15              1
            lenmeli.
            Eğitim geniş zaman dilimine yayılmalı ve  Eğitim   0         0           3              0
            sonrası takip yapılmalı
            Fikrim yok                                         3         0           3              0
            Eğitimler ders saatinde verilsin, öğretmen izinli sa-  0     0           1              0
            yılsın
            Eğitimler seminer döneminde verilmeli              1         0           1              0

            Eğitimler için farklı zaman alternatifleri sunulmalı   1     0           1              0

            Eğitimler isteğe bağlı olmalı.                     1         0           0              0
            Eğitimler gereksiz /ihtiyaç halinde az sayıda planlan-
            sın                                                1         0           0              0
            Eğitimler ilgime göre kriter konulmadan herkese    1         0           0              0
            verilsin
            Toplam Cevap                                      786       100        1077            100


            Tablo 1/ C-13 “İhtiyaç duyulan mahalli hizmetiçi eğitim faaliyeti nasıl düzenlenirse etkili bir öğrenme
            olur? “ İfadesine Verilen Cevapların Frekans Tablosu



               23. ve 24. ifadelerin  sayfada Tablo 1/ C-13’de verilerine bakıldığında Müdürlerden 786 cevap,
            müdür yardımcılarından 1077 cevap alınmıştır. İdareciler bu ifadede hizmetiçi eğitimlerin düzen-

            lenme biçimine öneriler sunmuşlardır. En yüksek frekanslı cevap, idarecilerin yaklaşık %  21’  ini
            çeken “Eğitimler gerçek bir eğitim problemi üzerinden, okulların imkanlarıyla sahada uygulanılabi-
            lecek ve çözüm odaklı olmalı”  olmuştur.


               İkinci yüksek frekanslı başlık “Eğitim materyalleriyle desteklenen seminerler ile düzenlenmeli.”

            olmuştur . Ortalama cevaplanma oranı % 20 ’dir. Cevap çok sayıda kullanıcı çekmiştir.





                                                            63
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69