Page 101 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 101
se-1 Değerlendirme Raporu
Son iki yılda kaç merkezi hizmetiçi eğitime katıldınız? “ İfadesiyle “İş yerinizdeki göreviniz
nedir?” arasında Pearson korelasyon analizi yapılamamıştır. Buna rağmen tablo yardımıyla veriler
incelenecektir herhangi bir yönelim var ise ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Farklı görevlerde çalışan katılımcılar kendi içlerinde ayrı ayrı değerlendirilerek merkezi hizmetiçi
eğitimlere katılım tabloları Tablo2/ B-6 içinde toplanmıştır.
0 Eğitim 1-2 Eğitim 3-5 Eğitim 5'ten Fazla
(%) (%) (%) Eğitim (%) Toplam Katılımcı
Öğretmen 34,68 35,4 15,53 10,8 7064
Müdür 33,11 30,81 22,62 13,44 305
Müdür Yardımcısı 26,24 32,15 21,61 20,09 423
Toplam 7792
Tablo2/ B-6 Katılımcıların Görevlerine Göre Merkezi Hizmetiçi Eğitimlere Katılımı (%)
Tablo2/ B-6’ da görüldüğü gibi “Son iki yılda kaç merkezi hizmetiçi eğitime katıldınız? “ İfade-
siyle “İş yerinizdeki göreviniz nedir?” ifadelerine katılımcı yanıtlarından çıkan ilişki müdür yar-
dımcılarının hizmet içi eğitimlere yöneliminin ve öğretmenlerin merkezi hizmetiçi eğitimlere yö-
neliminden çok daha fazla olduğu görülmektedir. 5’ten fazla eğitime katılan öğretmen yüzdesi %
10,8 iken , müdür yardımcısı yüzdesi 20,09 olup neredeyse iki katıdır. Müdürler ise %13,44 ile
öğretmen yüzdesine daha yakın bir noktada bulunmaktadır.
Sonuç olarak en fazla merkezi hizmetiçi eğitim alan görev grubu müdür yardımcıları iken, en az
merkezi hizmet içi eğitim alan görev grubu öğretmenlerdir.
B - 9-10 Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılmama veya az katılma nedeniniz
nedir? (Birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz.)
9. İfade “Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılmama veya az katılma nedeniniz nedir?” cevaplan-
ması zorunlu bir soru olmayıp, 8. ifadeye (“Son iki yılda kaç merkezi hizmetiçi eğitime katıldınız?
“) “Hiç eğitime katılmadım” veya “0-1 Eğitime katıldım” cevaplarını veren katılımcıların işaret-
lemesi gerekmektedir. Katılımcı kendine uygun cevabı bulamadığı taktirde “DİĞER” seçeneğine
geçebileceği şekilde tasarlanmıştır. İfadeye çoklu yanıt verilebilir. Katılımcı hem birden çok seçe-
nek işaretleyip hem de “DİĞER” seçeneğini işaretleyerek 10. ifadeye katılabilir.
100