Page 99 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 99

se-1  Değerlendirme Raporu








            Sütun1                1.Yıl 2. Yıl 3. Yıl 4. Yıl 5. Yıl 6. Yıl 7. Yıl 8. Yıl 9. Yıl  10. Yıl  11. Yıl  12. Yıl 13. Yıl
            5'ten Fazla Eğitim (%)  8   68    49   21    14    9    15    14   14     15     11     16    11
            3-5 Eğitim (%)         2    10    15   11    22    17   13    14   16     19     16     16    13
            1-2 Eğitim  (%)        23   12    21   29    33    42   38    36   34     33     33     32    38
            0 Eğitim (%)           64   10    13   37    29    29   32    35   35     32     39     33    35



             14. Yıl 15. Yıl 16. Yıl 17. Yıl  18. Yıl  19. Yıl 20. Yıl 21. Yıl 22. Yıl  23. Yıl 24. Yıl 25. Yıl 26. Yıl 26+. Yıl
               9     11      9     12      8      12    11      8     9      7     11     7     6       5
               21    14     16     14      18     15    14     16     15     16    19    14     21     14
               31    35     35     38      33     38    33     36     35     34    34    40     28     35
               37    38     38     34      39     34    40     38     40     42    35    37     42     44


              Tablo2/B-4 Katılımcıların Çalışma Sürelerine Göre Merkezi Hizmetiçi Eğitimlere Katılımı  (%)




                  Tablo2/B-4’ te  dikkat çeken ve veri korelasyonunu olumsuz biçimde etkileyen 1. hizmet yılını
              çalışan katılımcıların eğitimlere ilgi göstermedikleri olmuştur. Bu duruma pek çok etmen sebep
              olabileceği gibi, katılımcıların aday öğretmen olması etkilidir diyebiliriz. Tablonun genel meyli 1

              -5 hizmet yılları arasının merkezi hizmetiçi eğitimlere yüksek ilgi gösterildiği, 12.hizmet yılına
              kadar ilginin azalmakla birlikte sürdüğü sonra azalarak devam ettiği yönündedir.26+ hizmet yılla-

              rında ise katılımcı ilgisi % 5 ‘e kadar düşmektedir. 6. ve 11. hizmet yılında yüksek katılım bek-
              lendiği halde düşük katılım gösterilmesi ve  24. hizmet yılında düşük katılım beklenirken yüksek
              katılım gösterilmesi  korelasyonu zayıflatmıştır. 6. ve 11. hizmet yıllardaki sapmaların, katılımcı-

              ların hizmet yıllarını 5. ve 10. yıllara yuvarlamalarından kaynaklı olabileceği düşünülmektedir.
              Sonuç olarak; merkezi hizmetiçi eğitimler ile hizmet süresi arasında negatif korelasyon gözlem-

              lenmiştir, denilebilir.
                  “Öğrenim durumunuz nedir?” ifadesiyle “Son iki yılda kaç merkezi hizmetiçi eğitime katıldı-
              nız ?” ifadeleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için ilk olarak Tablo2/B-5‘ ten yararlanıl-

              mıştır. Her eğitim durumuna  ait katılımcıların, katıldıkları eğitim sayıları gösterilmiştir.






             Öğrenim durumunuz nedir?                    Lisans Tamamlama   Lisans    Lisans Üstü  Doktora
             0-Merkezi Eğitim                                    55            2539        318         3
             1-2 Merkezi  Eğitim                                 43            2394        287         7
             3-5 Merkezi Eğitim                                   9            1068        177         3
             5'ten Fazla Merkezi Eğitim                           4             717        165         3
             Toplam                                              111           6718        947        16


              Tablo2/B-5 Katılımcıların Eğitim Durumlarına Göre Merkezi Eğitimlere Katılımı Frekans Tablosu





                                                            98
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104