Page 103 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 103
se-1 Değerlendirme Raporu
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılmama veya az katılma nede-
niniz nedir? Valid Percent
Frekans (Katılımcı cevapları-
A Eğitimlerden haberdar olmamak /Eğitimleri (Katılımcı cevap- nın toplam cevaplara
İstememek/ Eğitimleri ihmal etmek, ları dağılımı) dağılımı yüzdesi %)
Merkezi hizmetiçi eğitimlere ayıracak zaman bulamıyorum. 5298 33,89
İlgimi çeken bir merkezi hizmetiçi eğitimi yok. 4278 27,37
Merkezi hizmetiçi eğitimlere nasıl başvuracağımı bilmiyorum. 492 3,15
Herhangi bir nedeni yok/ istemiyorum. 96 0,61
Salgın hastalık koşulları 40 0,26
Eğitimlere başvurmayı ihmal ediyorum, MEBBİS’te ilgili kısma
bakmayı unutuyorum 28 0,18
Göreve yeni başladım. 16 0,10
Toplam Cevap 10248 65,56
Bu ifadeye katılan katılımcı sayısı 5646
Tablo2/ B-7 A “Merkezi hizmetiçi eğitimlere az katılma veya katılmama nedenleri” İfadesine Verilen
Cevapların Frekans Tablosu
B 9-10 Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılmama veya az katılma nedeniniz nedir?
9-10 (A) Eğitimlerden haberdar olmamak /Eğitimleri İstememek/ Eğitimleri ihmal etmek,
9/10 ifadenin 1. Grup cevapları merkezi hizmetiçi eğitimlerden genel olarak haberdar olmamak
veya eğitimleri istemeyip, ihmal etmekle ilişkilendirilebilir.
Tablo2/ B-7 A “Eğitimlerden haberdar olmamak /Eğitimleri İstememek/ Eğitimleri ihmal et-
mek” ana başlığı altında toplanan çeşitli alt başlıklardan oluşmaktadır.
1- Merkezi hizmetiçi eğitimlere ayıracak zaman bulamıyorum.
Frekansı 5298 ve tüm katılımcıların işaretleme yüzdesi % 33,89’dur. En çok katılımcının yöneldiği
seçenektir. Katılımcılar eğitim için ayrı bir zaman dilimi planlayamamaktadır ve bunu çözme çaba-
sından vazgeçmiştir, denilebilir. Bu durum eğitim ve katılımcı arasındaki en büyük engel gibi gö-
rünmektedir.
2- İlgimi çeken bir merkezi hizmetiçi eğitimi yok.
Frekansı 4278 ve tüm katılımcıların işaretleme yüzdesi % 54,90’dır. Bu oranın bu denli yüksek
olması çalışmamız açısından çok dikkat çekicidir.
3- Merkezi hizmetiçi eğitimlere nasıl başvuracağımı bilmiyorum.
Frekansı 492 ve tüm katılımcıların işaretleme yüzdesi % 6,34’ tür. Üçüncü sırayı işgal etse ve
frekansı ilk iki maddeye göre oldukça düşük olsa da dikkat çekici bir başlıktır. Merkezi hizmetiçi
eğitime başvuru yapma yöntemlerini bilmemek teknoloji okur-yazarlığının zayıflığına veya çok çe-
şitli sorunlara işaret ediyor olabilir ve araştırılması gerekmektedir.
102