Page 117 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 117

se-1  Değerlendirme Raporu





            Şekil 2/10  Mahalli  Eğitimlere Katılım– Eğitim Durumu Dağılımı Grafiği  (%)



            % 45


            % 40
            % 35

             %30

            % 25

             % 20

             % 15

             %10

              % 5


                0
                              Lisansa           Lisans               Yüksek Lisans       Doktora
                        Tamamlayanlar





                         0 Eğitim       1-2 Eğitim           3-5 Eğitim        5’ten Fazla Eğitim




                   Şekil 2/10’da görüldüğü gibi 5’ten fazla eğitime katılma oranı lisansa tamamlayanlar  düzeyin-

            den doktora düzeyine kadar yükselmektedir. Doktora düzeyinin mahalli eğitimlere katılımı diğerle-
            rine oranla oldukça yüksektir. Bununla uyumlu olarak hiç eğitime katılmamış katılımcı sayısı dok-
            tora ve yüksek lisansa doğru azalış göstermektedir. Doktora düzeyinde hiç mahalli hizmetiçi eği-

            timlere katılmamış katılımcı düzeyi ise öngörülemez bir şekilde en yüksek noktadadır. Bu durum
            korelasyon ilişkisini zayıflatan önemli bir veridir. Bu noktada doktora mezununun merkezi hizmeti-
            çi  eğitimlere  yönelimini  tekrar  hatırlama  ihtiyacı  doğmuştur.  Merkezi  hizmetiçi    eğitimlerde  ise

            durum şöyledir:  “Hiç katılmayan” oranının en düşük olan kesim gene doktora mezunlarıdır. Bu
            durumda, “ Doktora mezunlarının önemli bir kısmı mahalli hizmetiçi eğitimler yerine merkezi hiz-

            metiçi eğitimleri tercih etmektedirler.” denilebilir. Fakat doktora mezunları merkezi eğitimlere ilgi
            duymayan kısmı mahalli hizmetiçi eğitimlere oldukça fazla ilgi göstermektedirler.

            Sonuç olarak “Öğrenim  düzeyi  arttıkça  mahalli  hizmet  içi  eğitimlere  katılım  artmaktadır.”

            başka bir deyişle “ Eğitim durumu daha yüksek katılımcı daha çok eğitime ihtiyaç duymakta-
            dır.” denilebilir.







                                                           116
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122