Page 117 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 117
se-1 Değerlendirme Raporu
Şekil 2/10 Mahalli Eğitimlere Katılım– Eğitim Durumu Dağılımı Grafiği (%)
% 45
% 40
% 35
%30
% 25
% 20
% 15
%10
% 5
0
Lisansa Lisans Yüksek Lisans Doktora
Tamamlayanlar
0 Eğitim 1-2 Eğitim 3-5 Eğitim 5’ten Fazla Eğitim
Şekil 2/10’da görüldüğü gibi 5’ten fazla eğitime katılma oranı lisansa tamamlayanlar düzeyin-
den doktora düzeyine kadar yükselmektedir. Doktora düzeyinin mahalli eğitimlere katılımı diğerle-
rine oranla oldukça yüksektir. Bununla uyumlu olarak hiç eğitime katılmamış katılımcı sayısı dok-
tora ve yüksek lisansa doğru azalış göstermektedir. Doktora düzeyinde hiç mahalli hizmetiçi eği-
timlere katılmamış katılımcı düzeyi ise öngörülemez bir şekilde en yüksek noktadadır. Bu durum
korelasyon ilişkisini zayıflatan önemli bir veridir. Bu noktada doktora mezununun merkezi hizmeti-
çi eğitimlere yönelimini tekrar hatırlama ihtiyacı doğmuştur. Merkezi hizmetiçi eğitimlerde ise
durum şöyledir: “Hiç katılmayan” oranının en düşük olan kesim gene doktora mezunlarıdır. Bu
durumda, “ Doktora mezunlarının önemli bir kısmı mahalli hizmetiçi eğitimler yerine merkezi hiz-
metiçi eğitimleri tercih etmektedirler.” denilebilir. Fakat doktora mezunları merkezi eğitimlere ilgi
duymayan kısmı mahalli hizmetiçi eğitimlere oldukça fazla ilgi göstermektedirler.
Sonuç olarak “Öğrenim düzeyi arttıkça mahalli hizmet içi eğitimlere katılım artmaktadır.”
başka bir deyişle “ Eğitim durumu daha yüksek katılımcı daha çok eğitime ihtiyaç duymakta-
dır.” denilebilir.
116