Page 73 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 73
se-1 Değerlendirme Raporu
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım oranı –cinsiyet ilişkisine bakıldığında eğitim sayısı yük-
seldikçe kadın idarecilerin katılım oranı artmış, erkek idarecilerin katılım oranı azalmış olsa da
makas çok açık değildir .Özellikle hiç eğitime katılmayanlar grubunda cinsiyetler birbirine ol-
dukça yakındır.
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım oranı ilk yılını çalışan katılımcılarda oldukça düşüktür. se-
1 çalışmasına katılan 1-5 hizmet yıllarını çalışan idarecilerin sayısı oldukça az olduğundan bu
aralık verilerinin dışında değerlendirme yapılmalıdır. 16-20 hizmet yıllarını çalışan müdürler
grubu %41 oranla hiç eğitime katılmamışlardır. 6-10 hizmet yıllarını çalışan müdür yardımcıla-
rı %32 oranda 5’ten fazla eğitim almışlardır. Bu veri de en yüksek oranda eğitimlere katılımı
gösterir, Genel olarak ilk 15 hizmet yılını çalışan müdür yardımcıları ilerleyen yıllarda eğitim
motivasyonlarını kaybederken, müdürler 15. hizmet yılından sonra motivasyonlarını artırmış-
lardır.
Eğitim seviyesi merkezi eğitimlere katılım ilişkilerinde, eğitim seviyesi arttıkça merkezi hiz-
metiçi eğitimlere katılma oranı artmaktadır, denilebilir. Çoğunluğu oluşturan lisans mezunu
idarecileri en çok “1-2 Eğitim aldım.” demişlerdir.
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım cevaplarından, “1-2 Eğitime katıldım.” cevabını 1 kabul
edip,“3-5 Eğitime katıldım.” cevabını 3 kabul edip,“5’ten fazla eğitime katıldım.” cevabını 6
kabul edip kişi başına düşen merkezi hizmetiçi eğitim sayısı hesaplandığında müdürler için
ortalama 1,8 sayısına ulaşılmıştır. Müdür yardımcılarının katıldıkları merkezi hizmetiçi eğitim
sayısı ortalaması 2.17 ‘dir.
72