Page 72 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 72

se-1  Değerlendirme Raporu






              se-1 çalışmasına  branş bazında katılım genel olarak dengeli ve oldukça yüksektir. Çalışmaya en
                yüksek katılım, sayıları fazla olduğundan sınıf öğretmeni idarecilerine aittir. Katılımcı müdürle-

                rin % 30’u, müdür yardımcılarının % 27’si  sınıf öğretmenidir. Diğer bir açıdan bakılacak
                olursa branşların  bir kısmı % 100 katılım göstermişlerdir ve bazı branşlar hiç katılım gösterme-

                mişlerdir. Bu alt ve üst grubun ortak özellikleri ilde görev yapan branşa ait öğretmen sayısının
                oldukça düşük olmasıdır.


              se-1 çalışmasına  katılım çalışma yılı açısından değerlendirildiğinde ilk 5 hizmet yılında çalışan
                katılımcı sayısı düşük bulunmuştur. En yüksek katılım% 32  ile 26+ yıllarını çalışan müdürlere
                aittir. Müdürlerin ortalama hizmet yılı süreleri 20,47 yıl, müdür yardımcılarının ortalama hizmet

                yılı sürelerinin de 15,87 yıl olduğu görülmüştür.

              se-1 çalışmasına  katılıma cinsiyete göre bakıldığında % 57 kadın, % 43 erkek olduğu görül-

                mektedir.  Erkek katılımcı sayısından kadın katılımcı sayısı 1090 kişi daha fazladır. Ancak ida-
                recilere gelince durum çok farklıdır. Kadın müdür katılımcı oranı %13, erkek müdür katı-
                lımcı oranı  %87  ‘dir.  Müdür  yardımcılarında  katılım cinsiyet  açısından değerlendirildiğinde

                nispeten daha dengeli dağılmıştır. Katılımcıların %31’i  kadındır.


              se-1 çalışmasının  katılımcılarının öğrenim durumuna bakılınca, yalnızca 2 müdür katılımcının
                doktora mezunu olduğu görülmüştür. İdarecilerin  222’si   yüksek lisans  mezunudur. 10

                idareci de lisansa tamamlama yapmıştır. Yüksek lisans mezunu katılımcı sayısı  oldukça
                fazladır.



            Merkezi hizmet içi eğitimlerle ilgili  üç ifadeye verilen cevaplardan  çıkarılan

            sonuçlar:


              Müdürlerin   % 33’ü, müdür yardımcılarının %26’sı    son iki yılda hiç merkezi hizmetiçi

                eğitime katılmamıştır. 5’ten fazla eğitime katılanların oranı  müdürlerde  %13, müdür yardım-
                cılarında ise %20’dir. Hizmetiçi eğitime hiç katılmayanların oranı yüksek olduğu gibi, 5’
                ten fazla eğitime katılanların oranı da  yüksektir.


              Merkezi eğitimlere katılımlara okul seviyelerine göre  bakıldığında okul müdürleri ve müdür

                yardımcıları farklı  davranmışlardır. Okul müdürleri okul  seviyesi  arttıkça eğitimlere daha  az
                katılırken müdür  yardımcıları okul  seviyesi  arttıkça eğitimleri  daha çok  katılmışlardır. Fakat
                ilişkiyi bozan tek durum  ilkokul idarecilerinden gelmiştir. En çok eğitimlere yönelen grup bu

                gruptur.




                                                            71
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77