Page 72 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 72
se-1 Değerlendirme Raporu
se-1 çalışmasına branş bazında katılım genel olarak dengeli ve oldukça yüksektir. Çalışmaya en
yüksek katılım, sayıları fazla olduğundan sınıf öğretmeni idarecilerine aittir. Katılımcı müdürle-
rin % 30’u, müdür yardımcılarının % 27’si sınıf öğretmenidir. Diğer bir açıdan bakılacak
olursa branşların bir kısmı % 100 katılım göstermişlerdir ve bazı branşlar hiç katılım gösterme-
mişlerdir. Bu alt ve üst grubun ortak özellikleri ilde görev yapan branşa ait öğretmen sayısının
oldukça düşük olmasıdır.
se-1 çalışmasına katılım çalışma yılı açısından değerlendirildiğinde ilk 5 hizmet yılında çalışan
katılımcı sayısı düşük bulunmuştur. En yüksek katılım% 32 ile 26+ yıllarını çalışan müdürlere
aittir. Müdürlerin ortalama hizmet yılı süreleri 20,47 yıl, müdür yardımcılarının ortalama hizmet
yılı sürelerinin de 15,87 yıl olduğu görülmüştür.
se-1 çalışmasına katılıma cinsiyete göre bakıldığında % 57 kadın, % 43 erkek olduğu görül-
mektedir. Erkek katılımcı sayısından kadın katılımcı sayısı 1090 kişi daha fazladır. Ancak ida-
recilere gelince durum çok farklıdır. Kadın müdür katılımcı oranı %13, erkek müdür katı-
lımcı oranı %87 ‘dir. Müdür yardımcılarında katılım cinsiyet açısından değerlendirildiğinde
nispeten daha dengeli dağılmıştır. Katılımcıların %31’i kadındır.
se-1 çalışmasının katılımcılarının öğrenim durumuna bakılınca, yalnızca 2 müdür katılımcının
doktora mezunu olduğu görülmüştür. İdarecilerin 222’si yüksek lisans mezunudur. 10
idareci de lisansa tamamlama yapmıştır. Yüksek lisans mezunu katılımcı sayısı oldukça
fazladır.
Merkezi hizmet içi eğitimlerle ilgili üç ifadeye verilen cevaplardan çıkarılan
sonuçlar:
Müdürlerin % 33’ü, müdür yardımcılarının %26’sı son iki yılda hiç merkezi hizmetiçi
eğitime katılmamıştır. 5’ten fazla eğitime katılanların oranı müdürlerde %13, müdür yardım-
cılarında ise %20’dir. Hizmetiçi eğitime hiç katılmayanların oranı yüksek olduğu gibi, 5’
ten fazla eğitime katılanların oranı da yüksektir.
Merkezi eğitimlere katılımlara okul seviyelerine göre bakıldığında okul müdürleri ve müdür
yardımcıları farklı davranmışlardır. Okul müdürleri okul seviyesi arttıkça eğitimlere daha az
katılırken müdür yardımcıları okul seviyesi arttıkça eğitimleri daha çok katılmışlardır. Fakat
ilişkiyi bozan tek durum ilkokul idarecilerinden gelmiştir. En çok eğitimlere yönelen grup bu
gruptur.
71