Page 76 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 76

se-1  Değerlendirme Raporu






               Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım / cinsiyet ilişkisinde öne çıkan durum kadın idarecilerin
                erkek idarecilere oranla daha fazla merkezi eğitim alma meylinde olmaları idi. Bu durum mahal-
                li  hizmetiçi eğitimlerde farklı gözlemlenmektedir. Kadın idareciler mahalli eğitim sayısı artıkça

                katılımlarını azaltmaktadırlar. Erkek idarecilerde belli bir düzen olmadığı fakat 1-2 eğitim sayı-
                sına yoğunlaştıkları görülmektedir.


              Öğrenim düzeyi - mahalli  hizmetiçi eğitimlere katılma oranı incelendiğinde eğitimlere hiç katıl-

                mayanların  oranının  en  yüksek  olduğu  grup  lisans  mezunu  idarecilerdir.  Lisansa  tamamlama
                grubunun 5’ten fazla  mahalli eğitime hiç katılmadığı, lisans grubunda az sayıda olsa da 5’ten
                fazla  mahalli eğitime katılımı başlamış olduğu ve doktora mezunlarına doğru eğitimlere katılım

                oranının arttığı görülür. Eğitim seviyesi yükseldikçe mahalli eğitimlere katılım oranı da artmak-
                tadır denilebilir.


            Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime katılma nedeni-
            niz aşağıdakilerden hangisidir? İfadesine verilen cevaplardan  çıkarılan sonuç-
            lar:


              İdarecilerin “Katıldığınız kurs veya kursları tercih etme sebebiniz nedir? ”  ifadesine verdikleri
                cevaplar Özet Tablo 1/ D-2’de yer almaktadır.



                                                                                               Cevaplanma
                                                                              Cevaplanma
            Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime ka-                   yüzdesi
                       tılma nedeniniz aşağıdakilerden hangisidir?              Frekansı            %


            Kurslarla ilgili erken planlama yaparsam ve kurs zamanında uygun ol-   207              33
            mazsam ceza almaktan çekiniyorum.
            Mebbis'te ilgili kısma bakmayı unutuyorum.                             160              25

            Kursların ihtiyacıma uygun olduğunu düşünmüyorum.                      75               12

            Toplam Cevap                                                           617             100
            Toplam Katılım                                                         728

             Tablo 1/ D-2   “Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime katılma nedeniniz aşa-
                            ğıdakilerden hangisidir? “ İfadesine Verilen Cevapların  Özet  Tablosu



            “Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime katılma nedeniniz aşağıdaki-
            lerden hangisidir? “ ifadesine 728 idareci 1/3 oranla, “Kurslarla ilgili erken planlama yaparsam ve
            kurs zamanında uygun olmazsam ceza almaktan çekiniyorum.” demişlerdir. 1/4’ ü de “Mebbis' te

            ilgili kısma bakmayı unutuyorum.” demiştir. Unutma sorununun önüne geçebilmek için bir  takım
            anımsatma mekanizmaları vardır. Bu mekanizmaların yaygınlaşması çıkan sonuç için etkili bir ön-

            lem olabilir.

                                                            75
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81