Page 76 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 76
se-1 Değerlendirme Raporu
Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım / cinsiyet ilişkisinde öne çıkan durum kadın idarecilerin
erkek idarecilere oranla daha fazla merkezi eğitim alma meylinde olmaları idi. Bu durum mahal-
li hizmetiçi eğitimlerde farklı gözlemlenmektedir. Kadın idareciler mahalli eğitim sayısı artıkça
katılımlarını azaltmaktadırlar. Erkek idarecilerde belli bir düzen olmadığı fakat 1-2 eğitim sayı-
sına yoğunlaştıkları görülmektedir.
Öğrenim düzeyi - mahalli hizmetiçi eğitimlere katılma oranı incelendiğinde eğitimlere hiç katıl-
mayanların oranının en yüksek olduğu grup lisans mezunu idarecilerdir. Lisansa tamamlama
grubunun 5’ten fazla mahalli eğitime hiç katılmadığı, lisans grubunda az sayıda olsa da 5’ten
fazla mahalli eğitime katılımı başlamış olduğu ve doktora mezunlarına doğru eğitimlere katılım
oranının arttığı görülür. Eğitim seviyesi yükseldikçe mahalli eğitimlere katılım oranı da artmak-
tadır denilebilir.
Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime katılma nedeni-
niz aşağıdakilerden hangisidir? İfadesine verilen cevaplardan çıkarılan sonuç-
lar:
İdarecilerin “Katıldığınız kurs veya kursları tercih etme sebebiniz nedir? ” ifadesine verdikleri
cevaplar Özet Tablo 1/ D-2’de yer almaktadır.
Cevaplanma
Cevaplanma
Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime ka- yüzdesi
tılma nedeniniz aşağıdakilerden hangisidir? Frekansı %
Kurslarla ilgili erken planlama yaparsam ve kurs zamanında uygun ol- 207 33
mazsam ceza almaktan çekiniyorum.
Mebbis'te ilgili kısma bakmayı unutuyorum. 160 25
Kursların ihtiyacıma uygun olduğunu düşünmüyorum. 75 12
Toplam Cevap 617 100
Toplam Katılım 728
Tablo 1/ D-2 “Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime katılma nedeniniz aşa-
ğıdakilerden hangisidir? “ İfadesine Verilen Cevapların Özet Tablosu
“Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılmama ya da az sayıda eğitime katılma nedeniniz aşağıdaki-
lerden hangisidir? “ ifadesine 728 idareci 1/3 oranla, “Kurslarla ilgili erken planlama yaparsam ve
kurs zamanında uygun olmazsam ceza almaktan çekiniyorum.” demişlerdir. 1/4’ ü de “Mebbis' te
ilgili kısma bakmayı unutuyorum.” demiştir. Unutma sorununun önüne geçebilmek için bir takım
anımsatma mekanizmaları vardır. Bu mekanizmaların yaygınlaşması çıkan sonuç için etkili bir ön-
lem olabilir.
75