Page 75 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 75
se-1 Değerlendirme Raporu
Mahalli hizmetiçi eğitimler planlanırken katılımcılara neden katkıda bulunmadıkları sorulunca
müdürlerin % 45’i “Haberim olmuyor.” , % 17 ‘si “Katkıda bulunmak istemiyorum .” demiş-
tir. Müdür yardımcılarının % 52 ‘ si haberlerinin olmadığını söylemiştir. Bu durum idarecile-
rin mahalli hizmetiçi planlamasındaki rolleriyle ilgili bir karmaşa olduğu izlenimi yaratmıştır.
İdarecilerin % 87 oranda mahalli eğitimlerin planlamasına katkı sunmasalar da açılan hizmetiçi
eğitimlerden %88 oranda haberdar olduklarını söylemişlerdir.
“Son iki yılda kaç mahalli hizmetiçi eğitime katıldınız?” sorusuna idarecilerin verdikleri cevap-
lara bakıldığında müdürlerin % 21’ i , müdür yardımcılarının %17’ si hiç eğitimlere katıl-
mamıştır. 5’ten fazla eğitime katılan idareci oranı ortalama % 8 ‘dir. En çok katılımcı çeken
oran 1-2 eğitime katılanlardır. Katılım oranı müdürlerde % 44, müdür yardımcılarında %45
olmuştur.
Okul öncesi müdür yardımcıları 5’ten fazla mahalli eğitime % 36 oranda katılmışlardır. Bu ol-
dukça yüksek bir orandır. Okul seviyelerine göre mahalli hizmetiçi eğitimlere katılım müdürler
ve müdür yardımcılarında farklı seyretmiştir. Her iki grupta da okul öncesi idarecileri 5’ten
fazla mahalli eğitime en yüksek oranda katılmışlardır. Okul öncesi grubu dışarıda tutulursa
“Okul seviyesindeki artış, eğitim sayılarında artışla sonuçlanmıştır.” denilebilir. Okul müdürle-
rinde ise nispi bir negatif korelasyon izlenebilmektedir. Okul seviyeleri arttıkça eğitim düzeyle-
rinde azalma gözlenmektedir.
Mahalli hizmetiçi eğitimlere katılım cevaplarından, “1-2 Eğitime katıldım.” cevabını 1 kabul
edip,“3-5 Eğitime katıldım.” cevabını 3 kabul edip,“5’ten fazla eğitime katıldım.” cevabını 6
kabul edip kişi başına düşen merkezi hizmetiçi eğitim sayısı hesaplandığında müdürler için or-
talama 1,7 sayısına ulaşılmıştır. Müdür yardımcılarının katıldıkları merkezi hizmetiçi eğitim
sayısı ortalaması 1,81 ‘dir.
74