Page 74 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 74

se-1  Değerlendirme Raporu






              Merkezi hizmet içi eğitimlere az katılan veya hiç katılmayan 195’i müdür, 247’si müdür yar-
                dımcısı idareciye  bu tutumlarının  nedeni sorulduğunda  öne çıkan verilerin bulunduğu Tablo
                1/ D-1 aşağıdadır:




             Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılmama veya az katılma ne-     Cevaplanma       Cevaplanma
                                                                                                Yüzdesi
                                    deniniz nedir?                            Frekansı            %

            Merkezi hizmetiçi eğitimlere ayıracak zaman bulamıyorum.            285               37

            Merkezi hizmet içi eğitimlere başvurularım onaylanmıyor.            143               19
            İlgimi çeken bir merkezi hizmet içi eğitimi yok.                    125               16
            Merkezi hizmet içi eğitimlerin düzenleneceği şehir önceden belli ol-
            muyor.                                                               94               12
            Toplam Cevap                                                        751              100
            Toplam  Katılımcı                                                   728


             Tablo 1/ D-1   “Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılmama veya az katılma nedeniniz nedir?”
                                         İfadesine Verilen Cevapların  Özet  Tablosu




              Merkezi hizmet içi eğitimlere az katılan veya hiç katılmayan idarecilerin % 37 ‘si zamansız-
                lıktan şikayet etmiştir. İkinci sıradaki gerekçe %19 ile başvurularım onaylanmıyor cevabı ol-

                muştur. Bahsedilen merkezi hizmetiçi eğitim modeli yüz yüze eğitimlerdir. %16 idareci ise
                eğitimlerin ilgilerini çekmediğini söylemişlerdir. Bu dikkat çekici bir veridir.



            Mahalli hizmetiçi eğitimlerle ilgili  on beş  ifadeye verilen cevaplardan  çıkarı-

            lan sonuçlar:

              Çalışmaya katılan müdürlerin  % 56 ’ sı, müdür yardımcılarının % 69’ u mahalli hizmetiçi eği-

                timler planlanırken, planlamaya katkı sunmadıklarını söylemişlerdir. İlimizde Öğretmen Yetiş-
                tirme ve Geliştirme Şubesi   mahalli hizmetiçi eğitimler planlanırken okul idarecilerine aktif
                görevler tanımlamışlardır. Bu görev okullardaki öğretmenlerden eğitim taleplerini toplamak ve

                bağlı bulundukları ilçe milli eğitim müdürlüklerine sunmaktır. İlçe milli eğitim müdürlükleri
                talepleri il milli eğitim müdürlüğüne iletir ve talep edilen eğitimler Denizli İl MEM’ e bağlı
                ÖYG  şubesince  düzenlenir.    Okul  idarecileri  mahalli  hizmetiçi  eğitimleri  kendi  okullarında

                planlama konusunda kritik göreve sahiplerdir. Buradan elde edilen sonuç ilgili makamlara tak-
                dirleri için bildirilecektir.








                                                            73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79