Page 80 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 80
se-1 Değerlendirme Raporu
İdareci katılımcılara mahalli eğitimlerin daha iyi olabilmesi için önerilerinin ne olduğu sorul-
muş ve 1863 cevap alınmıştır . Tablo 1/ D-6 ‘nın cevapları incelendiğinde birinci sırayı % 23
ile “Eğitimler gerçek yaşam problemlerine dayanmalı” başlığı olmuştur. Katılımcılar metin ce-
vaplarında uzun uzun eğitimleri kendi okullarına uyduramadıklarını ve eğitimlerin ülkemiz
koşullarına adapte edilmediğini yazmışlardır.
İkinci sırada yer alan cevap %23 ile “Eğitmenler alanlarında uzman ve iletişimi kuvvetli ol-
malı” olmuştur . Bu cevap mahalli eğitimlerin olumsuzluklarında eğitmenlere atıf yapan ce-
vaplarla uyumludur. Üçüncü sıradaki cevap ise %22 ile “Eğitimler katılanların aktif katılımıyla
düzenlenmeli” olmuştur.
“Düzenlenecek mahalli hizmetiçi eğitim faaliyetine katılabilmeniz için en uygun zaman
aralığı hangisidir?” ifadesine idarecilerin % 59’ u “hafta içi mesai sonrası “ cevabını vermiş-
tir.
“Alan bilgisine yönelik eğitim konuları içinden ihtiyaç duyduğunuz seçenekleri
belirtiniz.” İfadesine verilen cevaplardan çıkarılan sonuçlar:
Cevaplanma
Alan bilgisine yönelik eğitim konuları listelenmiştir. Lütfen ihtiyaç duydu- Cevaplanma
ğunuz seçenekleri işaretleyiniz . Frekansı yüzdesi
%
Etkinlik hazırlama eğitimi 291 12
Materyal geliştirme eğitimi 268 11
Eğitime teknoloji entegrasyonu eğitimi 261 10
Proje hazırlama eğitimi yöntem ve teknikler eğitimi 143 5
Üst zihinsel becerilere yönelik soru hazırlama eğitimi (PISA,TIMSS vb.) 187 7
Sorgulama temelli öğrenme eğitimi 184 7
Etkili soru sorma becerileri eğitimi 170 7
Etkili geri bildirim teknikleri eğitimi 136 5
Bireysel eğitim programı hazırlama eğitimi 135 5
Ölçme ve değerlendirme eğitimi 122 5
Disiplinler arası öğrenme tasarımları eğitimi 128 5
Toplam Cevap 2389 100
Toplam Katılımcı 728
Tablo 1/ D-7 “Alan bilgisine yönelik eğitim konuları listelenmiştir. Lütfen ihtiyaç duyduğunuz
seçenekleri işaretleyiniz.” İfadesine Verilen Cevapların Özet Tablosu
79