Page 33 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 33

se-1  Değerlendirme Raporu





               Tablo 1/ B 2  incelendiğinde okul müdürleri arasında “Hiç eğitime katılmadım.”  cevabının  en

           yüksek olduğu grubun % 41 ile okul öncesi seviyesi  olduğu  görülür. Bu grubu  % 38  ile ortaokul
           müdürleri takip etmektedir.   “5’ten fazla eğitime katıldım.” cevabında da en yüksek katılımı sağla-
           yan grup % 38 ile ilkokul müdür yardımcılarından oluşmaktadır. En fazla eğitime katılım konusunda

           ikinciliği paylaşan gruplar %36  ile  lise müdür yardımcılarıdır.
               Tablo 1/ B-2   ’den eğitimlere nispeten daha düzenli katılım gösteren okul seviyesi okul öncesi

           idarecileri olduğu anlaşılır. Bu grupta genellikle eğitim sayısı arttıkça katılım oranı da artmıştır. Di-
           ğer gruplarda ise düzenli olmasa da eğitim sayısı arttıkça katılım oranı azalmıştır. Okul öncesi grubu
           7792 verinin bulunduğu total veri analizinde de en çok eğitimlere rağbet eden gruptur. Bu anlamda

           veriler arasında tutarlılık gözlemlenmektedir.
               İdarecilerin merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım  sayısı idarecilerin görev yaptıkları okul seviyesi
           arasındaki ilişkiyi daha rahat algılamak için veriler grafiğe aktarılmıştır.




            Şekil 1/5  Merkezi Eğitimlere Katılım- Okul Seviyelerine Dağılımı Grafiği (%)
            % 45

            % 40

            % 35

            %30

            % 25

            % 20

             % 15

             %10

              % 5



                0
                                     0– Eğitim                              5’ten Fazla Eğitim


             Okul Öncesi Müdür      Okul Öncesi Müdür Yardımcısı

             İlkokul Müdür          İlkokul Müdür Yardımcısı

             Ortaokul Müdür         Ortaokul Müdür Yardımcısı

             Müdür                  Lise Müdür Yardımcısı


                Şekil 1/ 5’ ten de görüldüğü gibi bir ilişki mevcuttur; fakat zayıftır. Özellikle okul öncesi katılım-

            cılarının hiç eğitim almama, 5’ten fazla eğitim alma kulvarlarındaki uç değerleri korelasyonu zayıf-
            latmıştır. Müdürler ve müdür yardımcıları eğitimler konusunda ayrı seyirler izlemişlerdir.




                                                            32
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38