Page 33 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 33
se-1 Değerlendirme Raporu
Tablo 1/ B 2 incelendiğinde okul müdürleri arasında “Hiç eğitime katılmadım.” cevabının en
yüksek olduğu grubun % 41 ile okul öncesi seviyesi olduğu görülür. Bu grubu % 38 ile ortaokul
müdürleri takip etmektedir. “5’ten fazla eğitime katıldım.” cevabında da en yüksek katılımı sağla-
yan grup % 38 ile ilkokul müdür yardımcılarından oluşmaktadır. En fazla eğitime katılım konusunda
ikinciliği paylaşan gruplar %36 ile lise müdür yardımcılarıdır.
Tablo 1/ B-2 ’den eğitimlere nispeten daha düzenli katılım gösteren okul seviyesi okul öncesi
idarecileri olduğu anlaşılır. Bu grupta genellikle eğitim sayısı arttıkça katılım oranı da artmıştır. Di-
ğer gruplarda ise düzenli olmasa da eğitim sayısı arttıkça katılım oranı azalmıştır. Okul öncesi grubu
7792 verinin bulunduğu total veri analizinde de en çok eğitimlere rağbet eden gruptur. Bu anlamda
veriler arasında tutarlılık gözlemlenmektedir.
İdarecilerin merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım sayısı idarecilerin görev yaptıkları okul seviyesi
arasındaki ilişkiyi daha rahat algılamak için veriler grafiğe aktarılmıştır.
Şekil 1/5 Merkezi Eğitimlere Katılım- Okul Seviyelerine Dağılımı Grafiği (%)
% 45
% 40
% 35
%30
% 25
% 20
% 15
%10
% 5
0
0– Eğitim 5’ten Fazla Eğitim
Okul Öncesi Müdür Okul Öncesi Müdür Yardımcısı
İlkokul Müdür İlkokul Müdür Yardımcısı
Ortaokul Müdür Ortaokul Müdür Yardımcısı
Müdür Lise Müdür Yardımcısı
Şekil 1/ 5’ ten de görüldüğü gibi bir ilişki mevcuttur; fakat zayıftır. Özellikle okul öncesi katılım-
cılarının hiç eğitim almama, 5’ten fazla eğitim alma kulvarlarındaki uç değerleri korelasyonu zayıf-
latmıştır. Müdürler ve müdür yardımcıları eğitimler konusunda ayrı seyirler izlemişlerdir.
32