Page 36 - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 36
se-1 Değerlendirme Raporu
Şekil 1/6 ‘da ilk 5 yılın verileri oldukça düşüktür. 6-10 yıl arası görev yapan idarecilerin eğitim
almaya daha fazla yoğunlaştıkları aşikardır. Grafikten görüldüğü üzere 15. yıla kadar görev yapan
müdür yardımcıları, müdürlerden daha fazla eğitime katılmışlardır. 15. yıldan sonra eğitimler konu-
sunda müdürler, müdür yardımcılarından daha fazla eğitim almışlardır. Bu artış görev süresinin so-
nuna kadar devam etmiştir.
Özetle ilk 15 yılını çalışan müdür yardımcıları ilerleyen yıllarda eğitim motivasyonlarını kaybe-
derken, müdürler 15. yıllarından sonra motivasyonlarını artırmışlardır, denilebilir.
3- İdarecilerin Merkezi Hizmetiçi Eğitimlere Katılım Sayısı/ Cinsiyet İlişkisi
5'ten Fazla
0-Eğitim 1-2 Eğitim 3-5 Eğitim Toplam Toplam
Merkezi Eğitim Sayısı/Cinsiyet Eğitim Fre-
Frekans Frekans Frekans Frekans %
kans
Kadın Müdür 13 14 15 10 52 17
Erkek Müdür 88 80 54 31 253 82
Toplam Müdür 101 94 69 41 305 100
5'ten Fazla Toplam
Merkezi Eğitim Sayısı/Cinsiyet 0-Eğitim 1-2 Eğitim 3-5 Eğitim Toplam
Eğitim %
Kadın Müdür Yardımcısı 33 38 26 35 132 31
Erkek Müdür Yardımcısı 78 98 65 50 291 68
Toplam Müdür Yardımcısı 111 136 91 85 423 99
Tablo 1/ B-4 Merkezi Hizmetiçi Eğitimlere Katılım/ Cinsiyet İlişkisi Dağılımı Frekans Tablosu
Denizli ili ve ilçelerinde çalışan kamu okulları idarecilerinin EYV –1 çalışmasına verdikleri ce-
vaplardan merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım / cinsiyet ifadelerinin çarpıklık basıklık değerleri
incelendikten sonra Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Bu iki ifade arasında bir ilişki mevcut-
tur. Şekil üzerinde ilişki daha açık bir şekilde gözlemlenebilir.
Tablo 1/ B-4 ve Şekil 1/7’de yüzde hesaplamaları kadın müdür sayısı erkek müdür sayısının 1/5’ i
kadar olduğundan yüzde hesaplamaları her cinsiyetin kendi frekansları üzerinden yapılmıştır.
35