Page 47 - bilim_dergisi
P. 47

Eker Çelebi ve Taşkın Ekici      Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi 1(1), 2025    *Merve EKER ÇELEBİ

             Fen bilimleri dersi sürdürülebilir kalkınma farkındalığı oluşturma konusunda önemli bir potansiyele  sahip olduğu
             söylenebilir. Ancak uygulayıcıların programı yorumlama ve uygulama becerileri, sürdürülebilir kalkınma temalarının
             etkili  bir  şekilde  işlenmesinde  belirleyicidir.  Bu  nedenle  öğretim  programının  anlaşılırlığı  ve  uygulayıcılar  için
             kullanışlı olması önemlidir. Uygulayıcılar için çalıştaylar düzenleyip ve etkililiği araştırılabilir.
            Teşekkür
             *I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur.

            Etik Beyanı/Declaration of Ethical Code

            Bu çalışmada, “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması gerekli
            tüm kurallara uyulduğunu, bahsi geçen yönergenin “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı
            altında belirtilen eylemlerden hiçbirinin gerçekleştirilmediğini taahhüt ederiz.

            Kaynakça

              [1] Ateş, H. 2019. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi Açısından Analizi.
                 YYÜ  Eğitim  Fakültesi  Dergisi  (YYU  Journal  of  Education  Faculty),  2019;  16(1):101-127,
                 http://efdergi.yyu.edu.tr http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.120 Araştırma Makalesi ISSN: 1305-020

              [2] Basiago, A. D. 1999. Economic, Social, And Environmental Sustainability İn Development Theory And Urban
                 Planning Practice: The Environmentalist. Boston: Kluwer Academic Publishers.

              [3] Ben-Eli, M. 2015. Sustainability: Definition And Five Core Principles A New Framework The Sustainability
                 Laboratory New York, NYinfo@sustainabilitylabs.org |www.sustainabilitylabs.


              [4] Çelik, E. ve Yılmazlar, M. 2023. 2005, 2013 ve 2018 Yıllarında Değiştirilen Fen Öğretim Programları Konu
                 Alanı, Ünite, Kazanım ve Ders Saatlerinin Karşılaştırılması. Journal on Mathematic, Engineering and Natural
                 Sciences (EJONS), 7(1), 48-64.

              [5] Çoşkun,  A.  2024.  Cumhurbaşkanlığı  Sürdürülebilir  Kalkınma  Amaçları’nın  Eğitim  Programlarına
                 Entegrasyonu Üzerine Bir Deneme. BABUR Research, 3 (1), 1-40.

              [6] Demirbaş, Ç. 2015. Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalık Düzeyleri. Marmara Coğrafya
                 Dergisi (31), 300-316. https://doi.org/10.14781/mcd.09811

              [7] DESA-UN. 2018, April 4. The Sustainable Development Goals Report 2017. https://undesa.maps. arcgis.com/
                 apps/MapSeries/index.html

              [8] Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. 2003. İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğretiminin Önemi ve Nasıl
                 Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 80-88.

              [9] Eğitim Bilişim Ağı. (EBA). 2024. Sürdürülebilir Dünya internet sayfası.  https://www.eba.gov.tr/surdurulebilir-
                 dunya. (Erişim Tarihi: 13.01.2025)


              [10] Kalkan,   Ç.   2023.   Çocuklar   için   İklim   Değişikliği   ve   Sürdürülebilirlik  Eğitimi.
                 https://www.linkedin.com/pulse/%C3%A7ocuklar-i%C3%A7in-iklim-de%C4%9Fi%C5%9Fikli%C4%9Fi-
                 ve-s%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilirlik-%C3%A7elebi-kalkan/ (Erişim Adresi: 10.01.2025).

              [11] Koçulu, A. 2024. Development and Implementation of the Sustainable Development Goals Unit: Exploring
                 Students' Systems Thinking Skills And Ethical Reasoning. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,
                 Doktora Tezi, 383, İstanbul.

              [12] Mambrey, S., Schreiber, N. ve Schmiemann, P. (2022). Young students’ reasoning about ecosystems: The
                 role of systems thinking, knowledge, conceptions, and representation. Research in Science Education, 1–20.
                 https://doi.org/10.1007/s11165-020-09917-x

              [13] Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2005. İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı.
                 Ankara: MEB Yayınevi.







               38
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52