Page 47 - bilim_dergisi
P. 47
Eker Çelebi ve Taşkın Ekici Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi 1(1), 2025 *Merve EKER ÇELEBİ
Fen bilimleri dersi sürdürülebilir kalkınma farkındalığı oluşturma konusunda önemli bir potansiyele sahip olduğu
söylenebilir. Ancak uygulayıcıların programı yorumlama ve uygulama becerileri, sürdürülebilir kalkınma temalarının
etkili bir şekilde işlenmesinde belirleyicidir. Bu nedenle öğretim programının anlaşılırlığı ve uygulayıcılar için
kullanışlı olması önemlidir. Uygulayıcılar için çalıştaylar düzenleyip ve etkililiği araştırılabilir.
Teşekkür
*I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur.
Etik Beyanı/Declaration of Ethical Code
Bu çalışmada, “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması gerekli
tüm kurallara uyulduğunu, bahsi geçen yönergenin “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı
altında belirtilen eylemlerden hiçbirinin gerçekleştirilmediğini taahhüt ederiz.
Kaynakça
[1] Ateş, H. 2019. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi Açısından Analizi.
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 2019; 16(1):101-127,
http://efdergi.yyu.edu.tr http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.120 Araştırma Makalesi ISSN: 1305-020
[2] Basiago, A. D. 1999. Economic, Social, And Environmental Sustainability İn Development Theory And Urban
Planning Practice: The Environmentalist. Boston: Kluwer Academic Publishers.
[3] Ben-Eli, M. 2015. Sustainability: Definition And Five Core Principles A New Framework The Sustainability
Laboratory New York, NYinfo@sustainabilitylabs.org |www.sustainabilitylabs.
[4] Çelik, E. ve Yılmazlar, M. 2023. 2005, 2013 ve 2018 Yıllarında Değiştirilen Fen Öğretim Programları Konu
Alanı, Ünite, Kazanım ve Ders Saatlerinin Karşılaştırılması. Journal on Mathematic, Engineering and Natural
Sciences (EJONS), 7(1), 48-64.
[5] Çoşkun, A. 2024. Cumhurbaşkanlığı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın Eğitim Programlarına
Entegrasyonu Üzerine Bir Deneme. BABUR Research, 3 (1), 1-40.
[6] Demirbaş, Ç. 2015. Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalık Düzeyleri. Marmara Coğrafya
Dergisi (31), 300-316. https://doi.org/10.14781/mcd.09811
[7] DESA-UN. 2018, April 4. The Sustainable Development Goals Report 2017. https://undesa.maps. arcgis.com/
apps/MapSeries/index.html
[8] Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. 2003. İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğretiminin Önemi ve Nasıl
Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 80-88.
[9] Eğitim Bilişim Ağı. (EBA). 2024. Sürdürülebilir Dünya internet sayfası. https://www.eba.gov.tr/surdurulebilir-
dunya. (Erişim Tarihi: 13.01.2025)
[10] Kalkan, Ç. 2023. Çocuklar için İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik Eğitimi.
https://www.linkedin.com/pulse/%C3%A7ocuklar-i%C3%A7in-iklim-de%C4%9Fi%C5%9Fikli%C4%9Fi-
ve-s%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilirlik-%C3%A7elebi-kalkan/ (Erişim Adresi: 10.01.2025).
[11] Koçulu, A. 2024. Development and Implementation of the Sustainable Development Goals Unit: Exploring
Students' Systems Thinking Skills And Ethical Reasoning. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,
Doktora Tezi, 383, İstanbul.
[12] Mambrey, S., Schreiber, N. ve Schmiemann, P. (2022). Young students’ reasoning about ecosystems: The
role of systems thinking, knowledge, conceptions, and representation. Research in Science Education, 1–20.
https://doi.org/10.1007/s11165-020-09917-x
[13] Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2005. İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı.
Ankara: MEB Yayınevi.
38