Page 48 - bilim_dergisi
P. 48
Eker Çelebi ve Taşkın Ekici Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi 1(1), 2025 *Merve EKER ÇELEBİ
[14] MEB. 2013. İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar)
öğretim programı. Erişim adresi:
https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/87319/mod_resource/content/0/fen_ bilimleri_3-8.pdf
[15] MEB. 2018.. Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Erişim
adresi: https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325
[16] MEB. 2022a. Çevre Dostu 1.000 Okul Projesi Kapanış Töreni https://www.meb.gov.tr/cevre-dostu-1000-
okul-projesi-kapanis-
toreni/haber/26533/tr#:~:text=Bu%20projeyi%20bin%20okulla%20s%C4%B1n%C4%B1rl%C4%B1,Onun%
20i%C3%A7in%20bu%20proje%20sembolik.
[17] MEB. 2022b. Milli Eğitim Bakanlığı 2024-2028 İklim değişikliği eylem planı.
https://merkezisgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_09/29171316_Milli_EYitim_BakanlYYY_Yklim_De
YiYikliYi_Eylem_PlanY.pdf (Erişim Adresi: 08.01.2025)
[18] MEB. 2024a. Fen Bı̇lı̇mlerı̇ Dersı̇ Öğretı̇m Programı (3, 4, 5, 6, 7 Ve 8. Sınıflar) Türkı̇ye Yüzyılı Maarı̇f
Modelı̇. https://tymm.meb.gov.tr/upload/program/2024programfen345678Onayli.pdf
[19] MEB. 2024b. Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024. Erişim adresi
https://sgb.meb.gov.tr/gelecegininsaasiegitim/
[20] MEB. 2024c. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okuryazarlık Becerileri.
https://tymm.meb.gov.tr/beceriler/okuryazarlik-becerileri.
[21] Mensah, J. ve Enu-Kwesi, F. 2018. Implication of environmental sanitation management in the catchment
area of Benya Lagoon, Ghana. Journal of Integrative Environmental Sciences. doi:10.1080/
1943815x.2018.1554591
[22] Milne, M. J., ve Gray, R. (2013). W (h) ither ecology? The triple bottom line, the global reporting initiative,
and corporate sustainability reporting. Journal of business ethics, 118, 13-29.
[23] Parlaktuna, İ. ve Öztürk, T. 2021. Kırsal alanda sürdürülebilir kalkınmanın belirleyicileri: Avşar mahallesi
[Öz]. International Academic Researches For Sustainability Konferansında sunulan bildiri kitapçığı, 40
41.https://artikelakademi.com/media/books/40.pdf sayfas ından erişilmiştir.
[24] Stoddart, H., Schneeberger, K., Dodds, F., Shaw, A., Bottero, M., Cornforth, J., & White, R. 2011. A pocket
guide to sustainable development governance. Stakeholder Forum 2011.
[25] Tjarve, B. ve Zemīte, I. 2016. The Role of Cultural Activities in Community Development. Acta Todaro, M.
P., & Smith, S. C. (2006). Economic development (8th ed.). Reading: AddisonWesley
[26] Thomas, C. F. 2015. Naturalizing Sustainability Discourse: Paradigm, Practices and Pedagogy of Thoreau,
Leopold, Carson and Wilson: Ph.D Thesis: Arizona State University
[27] Yalçın, K. ve Köybaşı Şemin, F. "Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Eğitim Programına İlişkin Öğrenci
Algıları-Student Perceptions Regarding Sustainability and Sustainable Education Program" Ondokuz Mayıs
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), June 2024: 41-120
[28] Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
39